معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، با اشاره به افزایش سهم پرداختی بیماران خاص در دولت قبل تا ۴۵ درصد، تاکید کرد: کل هزینه درمان آنها در سال ۳۵۰۰ میلیارد تومان است.

روند هزینه های درمان بیماران خاص از سال ۹۱ تا امروز

سلامت نیوز:معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، با اشاره به افزایش سهم پرداختی بیماران خاص در دولت قبل تا ۴۵ درصد، تاکید کرد: کل هزینه درمان آنها در سال ۳۵۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش  سلامت  نیوز به نقل از مهر، دکتر رسول دیناروند با اشاره به اینکه دولت به دنبال کاهش هزینه‌های درمان در کشور است، اظهار داشت: یکی از طرح‌هایی که دولت در زمینه توسعه سلامت کشور در دستور کار خود قرار داد، اجرای طرح تحول نظام سلامت بود.


وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید از همان زمان استقرار حل سه بحران مهم در کشور را در دستور کار خود قرار داده بود، تصریح کرد: متاسفانه ما در شرایطی کشور را تحویل گرفتیم که در سطح جهان با تحریم‌های مختلف و تنش با برخی کشورها رو به رو بودیم و در داخل کشور نیز در عرصه بهداشت و درمان با یک بحران مهم دست و پنجه نرم می‌کردیم.


رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه دولت از همان زمان استقرار به دنبال مهار تورم ۴۰ درصدی بود، تصریح کرد: متاسفانه وقتی دولت تحویل داده شد، با حجم بالایی از مشکلات روبه رو بودیم که طی دو سال گذشته با همت صورت گرفته این تورم به ۱۳ درصد رسیده و کشور در آرامش اقتصادی قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه در عرصه بین‌المللی نیز دچار یک بحران اساسی شده بودیم، خاطرنشان کرد: با تدبیر اندیشیده‌شده و ایستادگی و مقاومت دولت و حمایت رهبری معظم انقلاب امروز با توافق هسته‌ای بخش زیادی از مشکلات کشور در این حوزه حل شده و امیدواریم با نهایی‌شدن مسئله توافق تحریم برداشته و حرکت کشور به سمت توسعه سرعت بیشتری پیدا کند.


دیناروند با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات دولت در همان سال‌های ابتدای استقرار بحران موجود در بخش بهداشت و درمان بود، عنوان کرد: در زمانی که این دولت را تحویل گرفتیم میزان پرداختی از جیب مردم به بیش از ۶۰ درصد رسیده بود و دولت با کمبود جدی دارو در کشور مواجه بود.


وی با بیان اینکه متاسفانه خدمات سلامت نیز در شهرها و مراکز استان‌ها متمرکز و به نقاط محروم توجهی نشده بود، اضافه کرد: طی دو سال گذشته اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفت و دولت با اجرای طرح تحول سلامت به دنبال کاهش پرداختی مردم در زمینه بهداشت و درمان و توسعه خدمات به مناطق محروم و دور بود.


دیناروند با بیان اینکه امروز با اجرای طرح تحول نظام سلامت بخش زیادی از روستاهای محروم کشور از نعمت خانه‌های بهداشت و پزشک مستقر در منطقه بهره‌مند هستند، ادامه داد: طی دو سال گذشته صدها خانه بهداشت روستایی در مناطق محروم ساخته شده و بیمارستان‌های ما در سطح کشور مورد نوسازی و بهسازی قرار گرفته و پزشکان متخصص و عمومی در نقاط مختلف کشور در دسترس مردم قرار دارند.


وی با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه دولت در کشور مسئله کاهش پرداختی‌های مردم در حوزه سلامت بود، گفت: امروز دولت با اجرای طرح‌های بیمه‌ای بیش از ۱۰ میلیون نفر را از خدمات بیمه بهره‌مند کرده و با اختصاص اعتبارات از بخش هدفمندی یارانه‌ها و یک درصد از سهم جرائم اعتبارات ویژه‌ای را برای اجرای طرح تحول سلامت اختصاص داده که سبب شده تا پرداختی مردم در بخش‌های مختلف تا ۱۲ و ۶ درصد نیز کاهش یابد.


دیناروند با بیان اینکه امروز مراجعان در بیمارستان ها در بخش بستری ۱۰ درصد از هزینه‌های درمان را پرداخت می‌کنند، افزود: متاسفانه در دولت قبل هزینه‌های درمان بیماران خاص ما به اوج خود رسیده بود که حل این معضل به عنوان دغدغه دولت تدبیر و امید در دستور کار قرار گرفت.
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه جمعیت بیماران صعب‌العلاج در کشور تنها ۵۰۰ هزار نفر است، تصریح کرد: کل هزینه درمان این افراد در یک سال مبلغی بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ میلیون تومان است که در سال ۹۱ پرداختی این بیماران به ۴۵ درصد رسیده بود که با اجرای طرح تحول سلامت پرداختی این بخش به ۱۲ درصد کاهش یافته است.


وی در پایان خواستار حمایت مجلس و دولت از اجرای طرح تحول سلامت شد و ادامه داد: امیدواریم دولت با اختصاص به موقع اعتبارات، ما را در اجرای این برنامه مهم سلامت کشور یاری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha