شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶

یک جراح دندانپزشک با اشاره به اینکه در صورت عدم درمان خشکی دهان این مشکل می‌تواند دندان‌ها را دچار آسیب کند، گفت: نبود بزاق کافی برای نرم و لزج کردن سطوح دهان، شستن غذا از دهان و خنثی کردن اسیدهای حاصل از پلاک، میزان پوسیدگی دندان‌ها افزایش می‌یابد.

سلامت نیوز: یک جراح دندانپزشک با اشاره به اینکه در صورت عدم درمان خشکی دهان این مشکل می‌تواند دندان‌ها را دچار آسیب کند، گفت: نبود بزاق کافی برای نرم و لزج کردن سطوح دهان، شستن غذا از دهان و خنثی کردن اسیدهای حاصل از پلاک، میزان پوسیدگی دندان‌ها افزایش می‌یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر مهرداد سماعی با بیان اینکه کاهش جریان بزاق که منجر به خشکی دهان می‌شود، یک مشکل شایع سالمندان است گفت: این مشکل اغلب در اثر اختلالات پزشکی خاص به عنوان اثر جانبی داروهایی مثل آنتی هیستامین‌ها، ضد احتقان‌ها، ضد دردها و داروهای مدر بروز می‌کند.
وی اضافه کرد: بعضی مشکلات شایع همراه با خشکی دهان با گلو درد دائمی، احساس سوزش، مشکلات صحبت کردن، مشکل در بلع، گرفتگی و خشکی راه‌های هوایی بینی همراه است.


سماعی یادآور شد: در صورت عدم درمان، خشکی دهان می‌تواند دندان‌ها را دچار آسیب کند. در صورت عدم وجود بزاق کافی برای نرم و لزج کردن سطوح دهان، شستن غذا از دهان و خنثی کردن اسیدهای حاصل از پلاک، میزان پوسیدگی دندان‌ها افزایش می‌یابد.


این جراح دندانپزشک تاکید کرد: به منظور حفظ رطوبت دهان، روش‌های مختلفی توصیه می‌شود. آدامس‌ها و آب نبات‌های بدون قند جریان بزاق را تحریک می‌کنند و خشکی دهان را با استفاده از بزاق مصنوعی یا دهانشویه‌ها می‌توان بهبود بخشید.


سماعی با تاکید بر اهمیت رفع پلاک‌های دندانی در کاهش خشکی دهان گفت: در بین وسایل حذف پلاک امروزی، مجموعه‌ای از مسواک‌ها (برقی و دستی)، خمیردندان‌ها، نخ دندان و تمیزکننده‌های بین دندانی و دهانشویه‌ها وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: هنگام خرید محصولات مراقبت از دهان، ابتدا نظر دندانپزشک یا بهداشت کار دهان و دندان‌تان را جویا شوید و توصیه وی را بشنوید. آنها ممکن است نوع خاصی از محصول را به شما توصیه کنند یا نظر خود را در مورد محصولی که در حال حاضر استفاده می‌کنید، اعلام کنند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha