شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷

افشای هویت زنی که به طرز مرموزی جان باخته است، بازپرس و تیم جنایی پلیس پایتخت را به کشف راز پرونده نزدیک کرد.

سلامت نیوز: افشای هویت زنی که به طرز مرموزی جان باخته است، بازپرس و تیم جنایی پلیس پایتخت را به کشف راز پرونده نزدیک کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق، زنی جوان چند روز پیش در تماس با پلیس، گفت: «از پنجره خانه‌ام که در طبقه سوم واقع شده و مشرف به محوطه‌ای است که تعداد زیادی کاج سوزنی در آن کاشته‌اند، چیز مشکوکی را می‌بینم و فکر می‌کنم شبیه جسد است».


مأموران در پی این تماس به محل حادثه رفتند و در آنجا با محوطه‌ای حدود دو‌هزار متر روبه‌رو شدند که درختان کاج در آن کاشته شده بود. جسد زن میان‌سالی نیز زیر یکی از این درختان رها شده بود. در فاصله ٢٠ متری مسیر خاکی‌ که به آنجا منتهی می‌شد، جسد زن میان‌سال که لباس بیرون به تن داشت و ظاهرا اثری از جراحت روی بدنش وجود نداشت، رها شده بود. به‌این‌ترتیب، موضوع به تیم جنایی پلیس آگاهی تهران و بازپرس ویژه قتل پایتخت اطلاع داده شد و آنها نیز همراه متخصصان پزشکی‌قانونی و تشخیص هویت در محل حاضر شدند. در بررسی‌های بیشتر مشخص شد جواهرات متوفی شامل انگشتر و گردنبند به سرقت نرفته است. همچنین شواهد نشان می‌داد زن مجهول‌الهویه در محل دیگری جان باخته و سپس جنازه به آنجا منتقل شده است. از طرفی با توجه به اینکه در جاده خاکی اثری از کشیدن جسد روی زمین وجود نداشت، احتمال اینکه افرادی که جنازه را به زیر درخت منتقل کرده‌اند کمتر از دو نفر باشد، رد شد.
متخصصان پزشکی‌قانونی پس از بررسی اولیه جسد، اعلام کردند بین ١٢ تا ٢٤ ساعت از زمان مرگ گذشته است. همچنین آثار کبودی به صورت شیار روی گردن متوفی وجود دارد که البته به دلیل مورچه‌گزیدگی و حضور حشرات در اطراف جسد است.


جنازه بعد از اتمام تحقیقات اولیه به پزشکی‌قانونی منتقل شد و تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به دستور محسن مدیرروستا، بازپرس ویژه قتل تهران، تحقیقات‌شان را برای شناسایی هویت زن میان‌سال و دستگیری افرادی که جنازه او را به آنجا منتقل کرده‌ و به احتمال زیاد در مرگ او دست داشته‌اند، آغاز شد.


با گذشت سه روز از کشف جسد مجهول‌الهویه و درحالی‌که تحقیقات در این‌باره همچنان ادامه داشت، زنی ٦٠ساله با مراجعه به پلیس آگاهی تهران خبر مفقودشدن خواهرش را اعلام کرد. با توجه به محل زندگی زن مفقودشده و مکان کشف جسد مجهول‌الهویه، احتمال اینکه پیکر زن ناشناس متعلق به خواهر این زن ٦٠ساله باشد، به ذهن کارآگاهان خطور کرد. بنابراین زن٦٠ ساله برای تشخیص هویت به پزشکی‌قانونی فرستاده شد و جسد را به‌عنوان خواهر خود شناسایی کرد. زن ٦٠ ساله خود را اکرم معرفی کرد و گفت خواهرش طوبا نام داشت و ٤٤ساله بود. او ادامه داد: «من آخرین بار خواهرم را ساعت چهار یا پنج بعدازظهر روز جمعه دیدم که با هم به میهمانی رفته بودیم و بعد از آن هم از او خبر نداشتم. چند بار هم با خانه و موبایلش تماس گرفتم اما کسی به من جواب نداد به همین دلیل به خانه‌اش رفتم ولی باز هم در یافتن او موفق نبودم. به همین دلیل درنهایت موضوع را به برادرم که در کرج زندگی می‌کند و کلید خانه طوبا را دارد؛ اطلاع دادم. وقتی برادرم آمد و در را باز کردیم هم اثری از خواهرم نیافتیم و دیدیم موبایل او در خانه و همه‌چیز مرتب است. به همین دلیل، تصمیم گرفتم موضوع را به پلیس اطلاع دهم».


اکرم همچنین گفت: «زمانی به مفقودشدن خواهرم بیشتر مشکوک شدم که در پیگیری از بانک متوجه شدم در روزهای اخیر مبلغ ١٨٠‌میلیون تومان از حساب او برداشت شده است».


همچنین این زن وقتی مقابل بازپرس مدیرروستا قرار گرفت، درباره زندگی خواهرش گفت: «طوبا دو ماه پیش از سوئیس به ایران بازگشته بود و ما رابطه خوبی با هم داشتیم».


درحال‌حاضر بازپرس مدیرروستا که این پرونده مرگ مشکوک را رسیدگی می‌کند، دستور داده است علت اصلی مرگ مشخص و همچنین معلوم شود آخرین فردی که با متوفی ارتباط داشته، چه کسی بوده است. در این‌باره نیز از سرایدار ساختمانی که طوبا در آن زندگی می‌کرد تحقیقاتی صورت گرفت و او گفت آخرین بار عصر جمعه دو هفته پیش و حدود ٢٠ ساعت قبل از کشف جسدش، او را دیده است که با کیسه زباله‌ای در دستش از ساختمان خارج شد.
درنهایت بازپرس پرونده دستور ادامه تحقیقات تا مشخص‌شدن علت اصلی مرگ این زن را صادر کرده و امیدوار است نظریه پزشکی‌قانونی به کشف معمای این پرونده کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha