مرد جوانی که در نقش مامور سازمان‌های حمایت از سالمندان و ایتام به باجگیری از زنان بی سرپرست دست می‌زد، بازداشت شد.

سلامت نیوز:مرد جوانی که در نقش مامور سازمان‌های حمایت از سالمندان و ایتام به باجگیری از زنان بی سرپرست دست می‌زد، بازداشت شد.

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه ایران نوشت:این جوان 27 ساله با کارت شناسایی جعلی، خود را به عنوان مأمور سازمان‌های حمایتی وابسته به کمیته امداد و بهزیستی کل کشور معرفی  و توطئه کثیف خود را برای اخاذی و سوء استفاده‌های غیراخلاقی از زنان عملی می‌کرد. آخرین طعمه نقشه شوم که دست او را رو کرد زن جوانی است که سرپرست خانوار بوده و با خیاطی در خانه خرج و مخارج زندگی‌اش را تأمین می‌کند. او چند روز پیش مشغول کار خیاطی بود که زنگ خانه‌اش به صدا در آمد. زن با گشودن در خانه مرد جوانی را مقابل خود دید که چهره ای موجه داشت و وانمود می‌کرد از سازمان‌های حمایتی برای کمک و اعطای 20میلیون تومان وام خود اشتغالی با کارمزد 4 درصد مراجعه کرده است. مرتضی دو برگ فرم مشخصات ریز خانوادگی را به دست زن جوان داد وپس از تکمیل فرم‌ها محل را ترک کرد.

این زن به پلیس گفت: مرد جوان با دستیابی به شماره‌های تلفن  در تماس‌های مکرر و ارسال پیامک برایم ایجاد مزاحمت می‌کرد و متوجه شدم قصد اخاذی و سوء استفاده‌های غیراخلاقی دارد. یکی دیگر از مالباخته‌ها زن 40 ساله دیگری است که 100 هزار تومان نیز به عنوان هزینه‌های صدور مجوز وام خوداشتغالی به مصطفی داده است.  سومین طعمه زن دیگری است که چهار دختر جوان در خانه دارد. او نیز می‌گوید مرد جوان به بهانه وام بانکی و کمک‌های بلاعوض به حریم خانواده ام راه یافت و وقتی فهمیدم نسبت به دخترانم نظر سوء دارد او را از خانه ام بیرون انداختم.


فرمانده پلیس استان خراسان رضوی درباره این پرونده به شوک گفت:  در پی شکایت زنان سرپرست خانوار از این مرد و با توجه به اهمیت موضوع دستورات لازم برای پیگیری سریع  صادر وعملیات شناسایی و دستگیری عامل اقدام مجرمانه با هدایت فرمانده پلیس مشهد آغاز شد. سرتیپ دوم بهمن امیری مقدم افزود: مأموران کلانتری الهیه مشهد در این عملیات ضربتی با اقدام‌های اطلاعاتی، متهم پرونده را هنگامی‌که به خانه زنی مراجعه کرد در حالی که قصد مقاومت در برابر پلیس را داشت  دستگیر کردند. از این مرد یک دفترچه جمع‌‌آوری کمک برای خیریه‌ای به نشانی بلوار پیروزی مشهد به دست آمد که وجود خارجی ندارد و متهم با سوءاستفاده از احساسات پاک شهروندان   48 برگ از آن را  در ازای دریافت مبالغی به افراد تحویل داده است. سرتیپ دوم بهمن امیری مقدم با اشاره به این مطلب که تاکنون 6 زن برای شکایت خود به کلانتری الهیه مشهد مراجعه کرده‌اند گفت: متأسفانه بی‌توجهی شهروندان به اصول مراقبتی  شرایط را برای متهم فراهم کرده تا بتواند طعمه‌های خود را تطمیع کند و نقشه خود را عملی سازد. وی گفت: از شهروندان انتظار داریم در صورت مشاهده موارد مشکوک و مواجهه با چنین افرادی بلافاصله مراتب را به پلیس 110 اعلام کنند.


وی از شهروندانی که در غرب مشهد فریب این فرد شیاد را خورده‌اند خواست هر چه سریع‌تر برای پیگیری شکایت خود به کلانتری الهیه مراجعه کنند. مرتضی که مدرک دیپلم دارد گفت: مدتی قبل ازدواج کردم و دوران عقد را سپری می‌کنم. من بیکار هستم و از مدت یک ماه پیش چنین نقشه‌‌ای به سرم زد.  با مراجعه به آپارتمان‌های کوچک و مجتمع‌های مسکونی در منطقه الهیه و قاسم آباد مشهد مرتکب چنین کاراحمقانه‌ای شدم و به عواقب آن نمی‌اندیشیدم.  نگران آبروی خانواده ام هستم و می‌ترسم همسرم متوجه بشود چه کار کرده ام. زنانی که به خانه‌های آنها مراجعه می‌کردم خیلی راحت حرف‌هایم را می‌پذیرفتند و برای دریافت وام و کمک‌های مالی  حاضر می‌شدند تمام اطلاعات خانوادگی خود را در اختیارم قرار دهند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha