:معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو از آغاز فرایند مطالعاتی برای تعیین سهمیه جذب داروساز به ازای هر تخت بیمارستانی خبرداد.

سلامت نیوز:معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو از آغاز فرایند مطالعاتی برای تعیین سهمیه جذب داروساز به ازای هر تخت بیمارستانی خبرداد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ،رسول دیناروندافزود: در بیمارستان هایمان کمبود داروساز داریم البته نه به جهت اینکه اصلا داروساز وجود ندارد بلکه به این علت که عمدتا بیمارستان های ما به ویژه بیمارستان های واقع در استان های محروم از گذشته، داروساز مورد نیاز خود را از طریق نیروی طرحی تامین می کردند درحالی که داروساز را باید به عنوان نیروی دایم استخدام کنند.

دیناروند خاطرنشان کرد: در حال آماده کردن طرحی هستیم تا به تعداد هر تخت، سهمیه جذب نیروی انسانی داروساز مشخص شود چون هم به فعالیت داروساز بالینی و هم به داروساز بیمارستانی نیاز داریم.معاو وزیر بهداشت در تعریف داروسازان بیمارستانی گفت: وظیفه این داروسازان، کنترل مصرف دارو در بیمارستان است که طبق ارزیابی های اولیه، اگر داروسازان در بیمارستان ها وظایف خود را به خوبی انجام دهند، میلیاردها تومان امکان صرفه جویی در بیمارستان ها وجود دارد.

وی یادآور شد: داروسازان تنها پنج درصد جامعه پزشکی را اختصاص داده اند اما سهم بسیار زیادی در حوزه سلامت کشور دارند.دیناروند اظهارداشت: در زمان حاضر 18 هزار داروساز در 11 هزار داروخانه کشور فعالیت می کنند.معاون وزیر بهداشت ادامه داد: در ایران به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت ، 22 داروساز فعالیت دارد این در حالی است که این رقم در کشورهای پیشرفته 10 عدد بیشتر یعنی 32 داروساز است و طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است تعداد داروسازان در کشور افزایش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha