یک مسئول بهداشتی از کشف صدها قلم داروهای غیرمجاز در عطاری‌های شهر لردگان خبر داد.

سلامت نیوز:یک مسئول بهداشتی از کشف صدها قلم داروهای غیرمجاز در عطاری‌های شهر لردگان خبر داد.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، یک مسئول بهداشتی از کشف صدها قلم داروهای غیرمجاز در عطاری‌های شهر لردگان خبر داد.

محمد جان جلیل پیران با اعلام این خبر اظهار کرد: به‌دنبال گزارش‌های مردمی و پیگیری‌های کارشناسان نظارت بر درمان و بهداشت محیط این شبکه و همکاری بسیار خوب اماکن عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان لردگان، طی بازرسی‌های به‌عمل آمده از عطاری‌های سطح شهر لردگان مقادیر قابل توجهی انواع داروهای تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف کشف و پس از طی مراحل قانونی جهت امحا ضبط  شدند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان لردگان این مواد را شامل پودرهای غیرمجاز، عرقیات، قرص‌های ترومادول، متادون، ریتالین و شربت متادون عنوان کرد.

وی ضمن تقدیر از همکاری بسیار خوب اماکن عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان لردگان و همکاری و گزارشات ارزنده مردمی و تلاش بی‌وقفه کارشناسان نظارت بر درمان و بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان، از مردم شهرستان تقاضا کرد در صورت مشاهده و اطلاع از فروش داروهای مشابه و غیرمجاز به‌جز در صنوف مجاز مراتب را جهت انجام اقدامات لازم قانونی مبنی بر جمع‌آوری آنان به شبکه بهداشت و درمان شهرستان گزارش کنند.

جلیل پیران خاطرنشان کرد: در این بازرسی تعداد 165 عدد قرص متادون، 5 شیشه متادون، 800 قرص ترومادول، 300 بطری غیرمجاز عرقیات، 100 عدد پماد، 500 پودر، 50 اسپری، 5 لیتر سم، 500 قرص تاریخ گذشته، 500 قرص سیل دینافل که  تمام غیرمجاز و تاریخ گذشته بودند و عطاری‌ها مجاز به فروش آن نبودند کشف و ضبط شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha