معاون فنی معاونت بهداشت و رییس مرکز مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت در پایش و ارزیابی مراکز بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، مهم‌ترین مشکل نظام سلامت استان را کمبود نیرو برشمرد و ابراز امیدواری کرد که در آینده این مشکل برطرف شود.

سلامت نیوز:معاون فنی معاونت بهداشت و رییس مرکز مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت در پایش و ارزیابی مراکز بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، مهم‌ترین مشکل نظام سلامت استان را کمبود نیرو برشمرد و ابراز امیدواری کرد که در آینده این مشکل برطرف شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر کوشا در ارزیابی مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی تابعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: پشت جبهه تحول در حوزه درمان، تحول در حوزه بهداشت و پیشگیری است.


معاون فنی معاونت بهداشت و مدیر گروه بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت که به منظور پایش و ارزیابی حوزه بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به این استان سفر کرده بود، با ابزار رضایت از فعالیت‌های صورت گرفته در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: امکانات سلامت در این دانشگاه نسبت به دانشگاه‌های بزرگ کشور محدود است، اما در مقابل دانشگاه علوم پزشکی زاهدان دارای مدیرانی قوی و کارآمد در نظام سلامت کشور است.


وی توجه به بیماری‌های غیرواگیر را از الزامات نظام سلامت کشور و اولویت فعلی وزارت بهداشت عنوان کرد و افزود: آموزش و فرهنگ سازی، برنامه ریزی و بیماریابی به موقع و تعیین ریسک بیماری‌های قلبی و عروقی افراد از راهکارهای مهمی است که می‌توانیم با رعایت آن شاهد کاهش بیماری‌های غیرواگیر در کشور باشیم.


کوشا اضافه کرد: تحول در ساختار از جمله اقدامات خوبی است که خوشبختانه در چند وقت اخیر در حوزه بهداشت صورت گرفته است.
مدیر گروه بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با اشاره به پراکندگی استان سیستان وبلوچستان و فعالیت‌های گسترده حوزه سلامت خاطرنشان کرد: شرایط استان خاص است. بنابراین لازم است قوانین وضع شده بهداشتی و درمانی با توجه به شرایط خاص استان در کشور طراحی شود.
وی در زمینه پیگیری مشکلات دانشگاه علوم پزشکی زاهدان قول مساعد داد.


به گزارش ایسنا، مراکز بهداشتی حاشیه شهر زاهدان و مراکز روستایی و ستاد مرکز بهداشت زاهدان و معاونت بهداشتی از جمله مراکز مهمی بود که مورد پایش و ارزیابی قرار گرفت.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha