دبیرکل خانه پرستار با اشاره به اظهارات وزیر بهداشت در صحن علنی مجلس و زیر سئوال بردن خدمات پرستاری، گفت: حداقل انتظار جامعه پرستاری این است که در اعتراض به اظهارات وزیر، معاون پرستاری استعفا بدهد.

معاون پرستاری استعفا بدهد/اظهارات وزیر بهداشت باعث رنجش خاطر پرستاران شد

سلامت نیوز:دبیرکل خانه پرستار با اشاره به اظهارات وزیر بهداشت در صحن علنی مجلس و زیر سئوال بردن خدمات پرستاری، گفت: حداقل انتظار جامعه پرستاری این است که در اعتراض به اظهارات وزیر، معاون پرستاری استعفا بدهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،محمد شریفی مقدم  اظهارداشت: وقتی چهارشنبه گذشته وزیر بهداشت در صحن علنی مجلس و به هنگام ارائه گزارش از طرح تحول سلامت، در پاسخ به این سئوال که چرا قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اجرا نمی شود، توضیحی داد که موجب رنجش خاطر پرستاران شد.

وی افزود: وزیر بهداشت ضمن کم اهمیت جلوه دادن خدمات حساس و پیچیده پرستاری، قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را نیز زیر سئوال برد.

شریفی مقدم با انتقاد از اینکه وزیر بهداشت در اظهارات خود خدمات پرستاری را تا سطح آمپول زدن تنزل داده است، گفت: این اظهارات باعث رنجش خاطر پرستاران شد

وی با عنوان این مطلب که جامعه پرستاری خواستار عذرخواهی وزیر است، افزود: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری با رای قاطع اکثریت نمایندگان مجلس به تصویب رسیده است و بیش از ۱۰ هزار نفر ساعت کار کارشناسی برای تدوین استانداردهای ملی خدمات پرستاری، انجام شده است.


دبیرکل خانه پرستار با اشاره به سیستم پزشک سالار حاکم بر وزارت بهداشت که نمی خواهد قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اجرا شود، گفت: با توجه به برخوردهای تند با جامعه پرستاری و تهدید و تعلیق و اخراج از کار پرستاران، پیش بینی می شود که جامعه پرستاری با این وزیر دچار چالش جدی شود.


وی با عنوان این مطلب که انتظار می رفت معاون پرستاری وزارت بهداشت و مسئول بورد پرستاری به سخنان وزیر بهداشت عکس العمل نشان دهند، افزود: حداقل انتظار از معاون و مسئول بورد پرستاری این است که در واکنش به اظهارات وزیر، استعفا دهند.

قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در تابستان سال ۱۳۸۶ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است. اما با گذشت بیش از ۸ سال از تصویب آن، هنوز اجرای آن در هاله ای از ابهام قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • صفایی ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    28 29
    مرحبا. درود بر شجاعت و شهامتتان. پزشک سالاری مطلق وزارت بهداشت و درمان باعث همه این کژیها شده.
  • امین ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    27 23
    وزیر، در برخورد با پرستاران، خیلی بی ادب تشریف داستن
  • یک پرستار ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    از این پس بجای معاون پرستاری بگویند معدن آمپول زنی شاید هم در وزارت خانه با جناب میرزابیگی اینطور حرف می زنند و از آنجایی که ایشان فقط اسم پرستاری را یدک می کشد و هیچ علاقه ای به دفاع از حقوق پرستاران ندارد باید روی در خود بنویسد آمپول زن ارشد وزارتخانه پزشکان
  • محمود رضا محمودی ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    12 0
    از کوزه همان برون تراود که در اوست.
  • محمود رضا ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    12 0
    سنگ بدگوهر اگر کاسه زرین بشکست قیمت سنگ نیافزاید و زر کم نشود .
  • محمود رضا محمودی ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    13 0
    عذر خواهی شفاهی و کتبی و رسانه ای شما از جامعه پرستاری، تنها یک پیشنهاد از طرف ما به شماست. ولی اجرای کامل و بدون قید و شرط و کامل طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری، یک پیشنهاد نیست. بلکه یک خواسته ی قانونی و به حق است که تا احقاق آن از پای نخواهیم نشست.
  • نسرین ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    2 0
    متأسفم که انقدر کوته بین هستین آقای وزیر