نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور از تعیین تعرفه های درمانی در بخشهای دولتی و غیردولتی بر اساس سرانه درمان 10 هزار تومانی خبر داد.

دکتر محمدرضا نوروزی در گفتگو با مهر گفت: با توجه به اینکه سازمان نظام پزشکی نقشی فعال در تعیین تعرفه های دولتی و خصوصی دارد، بنابراین کار کارشناسی تعیین تعرفه ها با تشکیل کمیته ای مشترک با وزارت بهداشت در حال بررسی است.

پیش از این نیز دکتر علیرضا اولیایی منش رئیس دبیرخانه سیاستگذاری بیمه و تعرفه وزارت بهداشت نیز با عنوان این مطلب که تعرفه های دولتی و خصوصی همزمان در حال بررسی است گفته بود " در 90 درصد موارد اختلافی با بخش خصوصی در تعیین تعرفه ها نداریم و انتظار می رود بعد از اعلام تعرفه های دولتی بلافاصله تعرفه های بخش خصوصی را اعلام کنیم."

نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور افزود: کمیته مشترک تهیه تعرفه های دولتی و خصوصی سعی دارد که تعرفه های سال 88 را بر اساس سرانه جدید که حدود 10 هزار تومان است تعیین کند.

نوروزی به اختلاف نظر وزارتخانه های بهداشت و رفاه در خصوص عدد سرانه درمان 88 اشاره کرد و گفت: آنچه مشخص است تخمین ها نشان می دهد عدد سرانه کمتر از 10 هزار تومان نبوده و وزارت بهداشت هم بر این عقیده است.

چندی پیش معاون سلامت سازمان بیمه خدمات درمانی گفته بود: « با توجه به بسته شدن قانون بودجه سال 88، دولت به هیچ وجه نمی ‌تواند سرانه درمان سال جاری را 10 هزار تومان در نظر بگیرد. بنابراین عملیاتی کردن آن ممکن نیست.»

نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور با عنوان این مطلب که تعرفه های بخش خصوصی بر اساس محاسبه قیمت تمام شده به علاوه سود سرمایه تعیین می شود افزود: تلاش می کنیم در جلسه آتی شورای عالی نظام پزشکی که قبل از پایان اردیبهشت ماه جاری تشکیل می شود موضوع تعرفه های بخش خصوصی را مطرح و تعیین تکلیف کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha