مطالعات جدید نشان می دهد که احتمال زایمان زودرس و داشتن نوزادان کوچک و کم وزن در مادران کوتاه قد بیشتر است.

سلامت نیوز:مطالعات جدید نشان می دهد که احتمال زایمان زودرس و داشتن نوزادان کوچک و کم وزن در مادران کوتاه قد بیشتر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، گزارش های رسمی حاکی از ان است که سالانه بیش از ۱۵ میلیون کودک در سراسر جهان زودتر از موعد مقرر به دنیا آمده و در این میان در حدود یک میلیون نفر از این کودکان فوت می کنند.

از سوی دیگر کودکانی که به صورت نارس و پیش از موعد مقرر به دنیا می آیند در تمامی طول زندگی خود با مشکلات جسمی و بهداشتی متعددی روبرو بوده و احتمال ابتلا به مشکلاتی از قبیل بیماری های تنفسی، یرقان، کاهش قدرت بینائی، فلج مغزی و کند ذهنی در آنها بیش از سایر افراد است.


«لوئیس موگلیا»، پزشک بیمارستان تخصصی کودکان سینسیناتی ایالت اوهایو، در این باره می گوید: «یافته های ما نشان می دهد که اندازه قد مادران ارتباط و تاثیر مستقیمی در طول مدت بارداری آنها دارد. البته دلیل قطعی و اصلی این موضوع هنوز مشخص نیست. این احتمال وجود دارد که این مساله ریشه در عوامل مختلفی از قبیل ژنتیک، تغذیه و محیط زیست داشته باشد.»


در این مطالعات پژوهشگران با بررسی ۳۴۸۵ زن و نوازادان آنها از شمال اروپا دریافتند که قد مادران، تاثیر فراوانی در بخش های مختلف بارداری از جمله حالت و ویژگی های فیزیکی جنین، شرایط محیط زیست جنین، طول مدت زمان بارداری و تعدد قابلیت حاملگی دارد.  
در مقایسه با این مسئله باید اذعان داشت که مواردی از قبیل طول قد نوزاد در حین تولد و وزن وی به مسائل ژنتیکی مرتبط بوده و به قد مادران ارتباطی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha