حاشیه های حضور وزیر بهداشت در صحن علنی مجلس همچنان ادامه دارد. حسن هاشمی که برای ارائه گزارش عملکرد خود درباره طرح تحول سلامت به مجلس رفته بود با انتقادات تند مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز مواجه شد.

وزیر بهداشت:زیر بار نمیروم که مرا مقابل جامعه پزشکی قرار دهید

سلامت نیوز:حاشیه های حضور وزیر بهداشت در صحن علنی مجلس همچنان ادامه دارد. حسن هاشمی که برای ارائه گزارش عملکرد خود درباره طرح تحول سلامت به مجلس رفته بود با انتقادات تند مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز مواجه شد.

این انتقادات که بیشتر درباره مبالغ دریافتی پزشکان در مجلس مطرح شد موجب موضع گیری های صریح وزیر بهداشت چه در روز ارائه گزارش و چه بعد از آن شد چرا که وی تصور میکند میخواهند او را در مقابل جامعه پزشکی قرار دهند. جامعه ای که حسن هاشمی خود و تقریبا تمامی اعضای خانواده اش عضوی از آن به شمار میروند.

به گزارش سلامت نیوز در صحن علنی مجلس مسعود پزشکیان شکاف موجود بین پزشکان را بی عدالتی دانست و  اظهار کرد: در دانشگاه ما 48 نفر هیأت علمی تمام وقت را به صورت پاره وقت کرده اند یکی از آنها ماهی 100 میلیون تومان درآمد داشت اما اکنون در بیمارستان خصوصی مشغول شده است که بالای 400 میلیون تومان درآمد دارد.

در عین حال حسینعلی شهریاری با تأکید بر حمایت از وزارت بهداشت و اینکه نباید انتظار داشت برنامه هایی که طی چندین سال اجرا نشده است در عرض دو سال عملیاتی شود و مشکلات برطرف شود؛ عنوان کرد: خدمات ارزنده ای از سوی وزارت بهداشت صورت گرفته است که باید کمک کرد در مدت باقیمانده باقی مشکلات نیز حل شود چرا که نمی توان یک طرفه همه مسائل را نقد کرد و زیر سوال برد.

وزیر بهداشت اما مطرح کردن برخی مسائل از تریبون عمومی را تحریک مردم علیه سرمایه های اجتماعی دانست و افزود : باید گفت چند نفر در ایران هستند که 400 میلیون تومان درآمد دارند؟!  من که بیشترین درآمد را داشتم 400 میلیون تومان درآمدم نبود.

او که اختلاف دریافتی پزشکان را مربوط به 26 سال پیش میداند؛ مشکل را از آنجایی دانست که نظام پرداخت در بخش دولتی و حتی در مراکز آموزشی از نظام حقوقی خارج کردند و میزان دریافتی به تعداد عمل های انجام شده بستگی پیدا کرد .

وی معتقد است که با این شیوه هم آموزش، هم پژوهش و هم درمان مردم آسیب دید.

وزیر بهداشت بعد از آن باز هم در سخنانی در مراسم روز داروساز این نکته را یاداوری کرد که وجود صرفا تعدادی از پزشکان با درآمدهای آنچنانی باعث سلب اعتماد مردم از این قشر خدوم میشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha