پژوهشگران در دو آزمایشگاه آمریكایی در حال آماده سای شرایط برای رسیدن نمونه‌های خونی از قربانیان آنفلوآنزای خوكی در مكزیك هستند تا هرچه سریعتر مطالعات خود را برای تولید سرم مقابله با این ویروس خطرناك به انجام برسانند و به نتایج قابل اطمینانی برای مصون سازی مردم دست پیدا كنند.

 محققان در آمریكا امیدوارند با بررسی این نمونه‌های خونی بتوانند به زودی سرم مزبور را تولید كنند.

دكتر پاتریك ویلسون محقق دانشگاه شیكاگو كه روی این پروژه مطالعه و تحقیق می‌كند در یك گفت وگوی تلفنی اظهار داشت: این یك مرحله اورژانسی در عرصه علم است.

دكتر ویلسون و همكار وی، رافی احمد كارشناس تولید واكسن در دانشگاه ایموری در آتلانتا امیدوارند به زودی و در كوتاهترین زمان ممكن به روش جدید و موثری برای تولید آنتی بادی‌های تك كلونی كه برای مقابله با این ویروس جدید قابل استفاده هستند، دست پیدا كنند. این آنتی بادی‌ها پروتئین‌هایی هستند كه با عفونت مبارزه می‌كنند.

این دو پژوهشگر در تحقیقی كه سال گذشته شرح آن در جمله نیچر به چاپ رسید، نشان داد كه با استفاده از فقط چند قاشق خون می‌توانند آنتی بادی‌های آنفلوآنزا را در ظرف كمتر از یك ماه تولید كنند.

این دو محقق محاسبه كرده‌اند كه این آنتی بادی‌های تك كلونی می‌توانند در شرایط اپیدمی آنفلوآنزا برای كمك به پیشگیری در پرسنل بهداشتی تا زمان تولید واكسن، كاربرد مفیدی داشته باشند. تولید چنین سرمی تا قبل از تهیه واكسن مختص بیماری می‌تواند نجات بخش باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha