چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 15985

شهردار تهران گفت: شهرداری به عنوان یک دولت در سطح شهر در تمام عرصه‌های زندگی شهروندان نقش ایفا می‌کند و وجود یک شهروند سالم نیازمند یک شهر سالم است.

دکتر محمد باقر قالیباف در حاشیه چهل و نهمین کنگره انجمن دندانپزشکی ایران در جمع خبرنگاران گفت: شهرداری به عنوان یک دولت شهر در تمام عرصه‌های زندگی شهروندان نقش ایفا می‌کند و نه تنها در عرصه ورزش و فعالیت تشکل‌های مردمی، بلکه در عرصه سلامت و روابط بین الملل نیز تاثیرگذار است.

وی با بیان این مطلب که شهرداری از یک نهاد خدماتی به یک نهاد اجتماعی تبدیل شده است، افزود: شهرداری باید در زمینه‌های مختلف قابلیت پاسخ گویی داشته باشد. مهم‌ترین عنصر تاثیرگذار، داشتن یک شهر سالم است. بدون وجود یک شهر سالم، شهروند سالم وجود نخواهد داشت.

قالیباف گفت: دسترسی نداشتن متوازن به تمامی خواسته‌ها در سطح شهر، فشارهای اقتصادی و چالش‌های اجتماعی از موضوعاتی است که دغدغه جدی در شهر بوجود آورده است و اگر بخواهیم در شهر به یک توسعه پایدار برسیم، باید به یک شهر مولد تبدیل شویم.

وی تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های شهرداری، نگاه منفی مردم به شهرداری است در کشور ما شهرداری‌ها بیشتر جنبه یک سازمان خدماتی دارند و مردم نیز توقعی بیش از یک سازمان خدماتی از شهرداری ندارند.

شهردار تهران عنوان كرد: در حال حاضر شهرداری توجه بسیار زیادی به حوزه سلامت و ورزش داشته، به طوری كه در سه سال گذشته نزدیک 600 زمین چمن مصنوعی در شهر تهران احداث شده است و تمام شهروندان با نازل‌ترین قیمت امکان استفاده از فعالیت‌های ورزشی را دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha