یکشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲

روز گذشته پناهگاه گربه‌های ماهدشت دچار آتش‌سوزی شد و در این حادثه شعله رئوفی، گرداننده این پناهگاه و بیشتر از ٢٠٠ گربه از بین رفتند. خانم رئوفی ٦٠ سال داشت و از چند سال پیش با فروش بخشی از دارایی‌های خود این محل را به نگهداری از ٣٥٠ گربه که بخش زیادی از آنها- معلول یا کور بودند- اختصاص داده بود.

سلامت نیوز: روز گذشته پناهگاه گربه‌های ماهدشت دچار آتش‌سوزی شد و در این حادثه شعله رئوفی، گرداننده این پناهگاه و بیشتر از ٢٠٠ گربه از بین رفتند. خانم رئوفی ٦٠ سال داشت و از چند سال پیش با فروش بخشی از دارایی‌های خود این محل را به نگهداری از ٣٥٠ گربه که بخش زیادی از آنها- معلول یا کور بودند- اختصاص داده بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق،با این حال، وقوع این آتش‌سوزی هم این پناهگاه را به ویرانه‌ای بدل کرد و هم گرداننده آن را به کام مرگ کشاند. در این باره فارس در خبری به نقل از رامونا دهقان، مسئول روابط‌عمومی شهرداری اشتهارد، نوشت: «با وقوع یک آتش‌سوزی در مرکز نگهداری و درمانی گربه‌ها، ۲۰۰ گربه و خانم ۶۰ ساله‌ای را به کام مرگ فرستاد». وی از آتش‌سوزی گسترده یک مرکز درمانی و نگهداری حیوانات در ٢٤ کیلومتری شرق شهر اشتهارد خبر داد و گفت: این آتش‌سوزی صبح روز شنبه در ساعت شش صبح رخ داد و تا ٩ صبح ادامه داشت که در این حادثه ٢٠٠ قلاده گربه به همراه خانم ٦٠ ساله‌ای که از آنان محافظت می‌کرد، در اثر خفگی جان خود را از دست دادند». طبق گفته وی، این آتش‌سوزی بسیار گسترده و مهار آن عملیاتی زمان‌بر بود. وی همچنین افزود: « علت حادثه در دست بررسی است».


فعالیت این مرکز نگهداری و درمان گربه‌های‌های بی‌سرپناه از حدود ١٠ سال پیش آغاز شده بود.
شعله رئوفی که روز گذشته در این حادثه جان خود را از دست داد، خود ساکن محله ولنجک تهران بود. شهرام مهاجر، وکیل خانم رئوفی، درباره حادثه در گفت‌وگو با «شرق» می‌گوید: «او در این سال‌ها همه زندگی خودش را برای رضای خدا وقف نگهداری از این گربه‌های بی‌سرپناه که اکثر آنها هم دچار مشکلات و معلولیت‌هایی بودند، کرده بود. این کار را هم با هزینه و تلاش شخصی و همراهی برخی از دوستان شروع و این پناهگاه را تأسیس کرد. این اواخر نزدیک به ٣٥٠ حیوان معلول و آسیب‌دیده و مشکل‌دار که بیشتر آنها گربه بودند را نگهداری می‌کرد. در حادثه آتش‌سوزی‌ای که صبح روز شنبه رخ داد نزدیک ٢٠٠ قلاده گربه و خود ایشان بر اثر آتش‌سوزی از بین رفتند».


او می‌افزاید: «این پناهگاه بخش‌بخش بود و خودش در یک اتاقک در بخشی از پناهگاه زندگی می‌کرد و در اتاق محلی زندگی‌شان هم تعدادی از گربه‌ها نگهداری می‌شد، وقتی جنازه او را پیدا کردند یک گربه در بغلشان بود».


برخی گمانه‌زنی‌ها درباره این حادثه از احتمال تعمدی‌بودن آن خبر می‌دهد، اما وکیل شعله رئوفی دراین‌باره می‌گوید ما فعلا در این زمینه نمی‌توانیم هیچ چیزی را تأیید یا تکذیب کنیم.


طبق گفته مهاجر، قرار است برای یافتن علت این آتش‌سوزی بررسی و کارشناسی‌های لازم انجام شود چون این آتش‌سوزی هم ممکن است به علت اتصالی سیم‌های برق رخ داده باشد و هم می‌تواند دلایل دیگری داشته باشد در هر صورت، ما منتظر اعلام نظر نهایی کارشناسان در این باره هستیم.


این حادثه در شرایطی رخ داده است که هفته پیش نیز خانم هاله برومند، مسئول یک پناهگاه نگهداری از سگ‌های بی‌سرپرست و آسیب‌دیده، در اطراف شهر ورامین توسط افرادی ناشناس مورد ضرب‌وشتم قرار گرفت که در پی این حادثه، وی به بیمارستان منتقل شد. گفته شده است حمله‌کنندگان به این خانم خواستار تعطیلی این پناهگاه بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مریم ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    1 0
    با درود من این خبر را چند روز پس از این حادثه شنیدم . نمی دانم به بیشتر ما آدمها می شود گفت اشرف مخلوقات !! پستی و رذالت بعضی از انسانها مرا از انسان بودن پشیمان می کند . در هیچ مرام و آیینی حیوان آزاری اینچنین که من در کشورم می بینم وجود ندارد. موجوداتی که مطمئنا دوستان بهتری برای ما از خیلی از انسان نماها هستند به یقین وجدان در هر انسانی وجود دارد و خدا کند که هیچ وقت تا آخر عمر شرمنده وجدان نداشته مان نباشیم.