معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به علت اختلاف بسیار زیاد نمرات هیچگاه بومی گزینی نداشته ایم و نمی توان این کار را عملی کرد.

دکتر بهرام عین اللهی در پاسخ به مهر در شیراز در مورد وضعیت بومی گزینی در رشته های اصلی دانشگاه علوم پزشکی، گفت: در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به علت اختلاف بسیار زیاد نمرات هیچگاه بومی گزینی نداشته ایم و نمی توانیم این کار را انجام دهیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در این خصوص اظهار داشت: البته پذیرش به صورت ناحیه ای در کشور ما در چند سال گذشته انجام شده اما در رشته های پزشکی به دلیل مسئله اختلاف نمرات، بومی گزینی قابل اجرا نیست.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص تامین تجهیزات پزشکی نیز گفت: طی مدت اخیر در این خصوص حدود 50 میلیون یورو برای خرید این تجهیزات هزینه شده که این امر نیز در 15 سال اخیر بی سابقه محسوب می شود.

عین اللهی ادامه داد: یکی دیگر از کارهای صورت گرفته در چند سال اخیر در حوزه آموزش استفاده از IT بوده نیز که در چند سال گذشته به خوبی انجام شده و بر همین اساس در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این حوزه به موفقیتهای مناسبی دست یافته ایم.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره آموزشی شهید مطهری نیز گفت: در این جشنواره آموزشی به فرآیندهای برتر امتیاز داده شد که این کار تحرک مناسبی را در دانشگاه علوم پزشکی شکل داده به گونه ای که این هفته در تمامی دانشگاه های علوم پزشکی کشور این جشنواره برگزار شده است و استادان ممتاز نیز معرفی خواهند شد.

معاون وزیر بهداشت با اعلام اینکه حدود چهار هزار فرآیند در تمامی دانشگاه های علوم پزشکی در این هفته ارائه شده، عنوان کرد: در این خصوص هر دانشگاه حدود پنج فرآیند ممتاز خود را ارسال کرده که از بین این چهار هزار فرآیند حدود 300 فرآیند نیز به مرکز ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار مهر در شیراز، عین اللهی عصر سه شنبه در حاشیه دومین جشنواره شهید مطهری و دهمین کنگره کشوری استاد توانمند در جمع خبرنگاران افزود: در شروع کار دولت نهم ظرفیت مقطع Ph.D حدود 180 نفر در سال بوده که امروز به حدود 450 نفر افزایش یافته است.

وی با اشاره به ایجاد رشته های جدید تکمیلی Ph.D نیز بیان داشت: برای اولین بار در کشور در این حوزه نیز حدود 30 رشته جدید در Ph.D و حدود 15 رشته جدید در کارشناسی ارشد ایجاد شد که از نظر ایجاد رشته های جدید نیز کار عظیمی محسوب می شود.

معاون آموزشی وزیر بهداشت از افزایش 50 درصدی ظرفیت رشته های کارشناسی ارشد خبر داد و افزود: با توجه به زیرساختهایی که در بخش آموزش پزشکی ایجاد شده امید است همچنان این روند افزایش ظرفیت تا رسیدن به سطح مطلوب و مورد نظر ادامه یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha