یکشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶

هکر حرفه‌ای که با نرم‌افزار جاسوسی، از دختر دانشجوی ایرانی در فیلیپین مخفیانه عکسبرداری و عکس‌ها را در شبکه‌های مجازی منتشر کرده بود، در دام کارآگاهان پلیس فتا گرفتار شد.

سلامت نیوز: هکر حرفه‌ای که با نرم‌افزار جاسوسی، از دختر دانشجوی ایرانی در فیلیپین مخفیانه عکسبرداری و عکس‌ها را در شبکه‌های مجازی منتشر کرده بود، در دام کارآگاهان پلیس فتا گرفتار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام‌جم، رسیدگی به این پرونده روزهای پایانی مرداد امسال با شکایت دختر دانشجویی در رابطه با انتشار تصاویر خصوصی‌اش در شبکه‌های اجتماعی مجازی در دستور کار پلیس فتای استان خراسان شمالی قرار گرفت.

شاکی در اظهاراتش گفت: چند سالی است در رشته دندانپزشکی در کشور فیلیپین تحصیل می‌کنم. پس از عضویت در یکی از شبکه‌های اجتماعی با پسر جوانی آشنا شدم که مدعی بود در ایران پزشک بوده و از وضع مالی و رتبه علمی بالایی برخوردار است و بزودی قصد دارد برای ادامه زندگی و کار به یکی از کشورهای اروپایی سفر کند. او از من خواستگاری کرد که پاسخی ندادم و خواستم منتظر بماند تا درسم تمام شود و علاوه بر آن، تحقیقاتی در رابطه با وی و خانواده‌اش انجام دهم‌.

وی خاطر نشان کرد: او عجله داشت که با من ازدواج کند‌. بنابراین به رفتارهایش شک کردم و از خانواده‌ام خواستم درباره او تحقیق کنند‌. آنها نیز طبق خواسته‌ام عمل کردند و پس از تحقیقات دو هفته‌ای به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد مرد جوان بیکار است و همه اطلاعاتی که به من داده، دروغ است. دیگر به تماس‌های اینترنتی او توجهی نمی‌کردم‌. یک روز با التماس از من خواست برای آخرین بار با هم از طریق وب‌کم حرف بزنیم.

شاکی اضافه کرد: وقتی اصرارهایش را دیدم، قبول کردم. بعد از آن از من عذرخواهی کرد و ارتباطش قطع شد، اما بعد متوجه شدم تصاویر خصوصی‌ام و فضای خانه دانشجویی‌ام در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و مطالب غیراخلاقی و تهدید‌آمیز در کنار تصاویر نوشته شده است‌. با مشاهده این مطالب و تصاویر شوکه شده بودم‌. نمی‌دانم چه کسی دست به این کار زده و آبروی من و خانواده‌ام را به خطر انداخته است.

دستگیری متهم

همزمان با این شکایت و تشکیل پرونده قضایی، جستجوی پلیس فتا برای شناسایی و دستگیری متهم اینترنتی ادامه داشت تا این که دو روز پیش، ماموران فتا به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد، فردی که به انتشار تصاویر خصوصی شاکی دست زده، پسری بوده که درشهرستان مشهد ساکن است. در این مرحله، ماموران فتا با هماهنگی قضایی به مشهد رفته و او را هنگام خروج از خانه‌اش دستگیر کردند. متهم با انتقال به پلیس فتای استان خراسان شمالی، بازجویی شد و اظهارات ضد و نقیضی را بیان کرد‌. شاکی نیز پس از مشاهده او اعلام کرد متهم همان پسر خواستگار است.

در این مرحله متهم دوباره بازجویی شد و گفت: من به شاکی علاقه‌مند بودم، و چون او تحصیلات عالی و وضع مالی خوب داشت، نمی‌خواستم او را از دست بدهم. بنابراین خود را یک پزشک با وضع مالی مناسب جا زدم. با این ترفند اعتماد دختر دانشجو را به خود جلب کردم، اما خانواده‌اش هنگام تحقیقات متوجه دروغ‌هایم شدند‌. بنابراین تصمیم گرفتم کاری کنم که او دوباره به من علاقه‌مند شود و با هم ازدواج کنیم‌. آن روز برای آخرین بار از طریق وب‌کم با هم حرف زدیم.

متهم خاطر نشان کرد: پس از خداحافظی متوجه شدم که او فراموش کرده وب‌کم خود را خاموش کند. از این فرصت استفاده کردم و نرم‌افزار جاسوسی را از طریق یک پیام اینترنتی به لپ‌تاپش فرستادم. با این کار توانستم به رایانه‌اش راه پیدا کنم و از غفلت او در خاموش نشدن وب‌کم سوء‌استفاده کرده و از تمام رفت و آمد‌هایش و پوششی که در خانه داشت، عکس تهیه و به رایانه خودم منتقل کردم. بعد از چند روز، این تصاویر را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردم تا با این کار از شاکی اخاذی کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha