رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از عملکرد وزارت بهداشت دولت یازدهم دفاع کرد و گفت: آقای دکتر هاشمی و همکاران ایشان خدمات ارزنده‌ای خصوصا در مناطق محروم ارائه داده‌اند.

پول زیادی به حوزه بهداشت و درمان ندادیم

سلامت نیوز:رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از عملکرد وزارت بهداشت دولت یازدهم دفاع کرد و گفت: آقای دکتر هاشمی و همکاران ایشان خدمات ارزنده‌ای خصوصا در مناطق محروم ارائه داده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، حسینعلی شهریاری افزود: برخی مسائل و مشکلاتی که نسبت به وزیر بهداشت مطرح می‌شود وجود دارد اما همه‌ی آنها مربوط به این دولت نیست.
وی تاکید کرد: پول زیادی به حوزه بهداشت و درمان ندادیم، اما دستاوردهای برنامه تحول سلامت را می توان در جامعه دید.
وی با اشاره به انتظارات پیش‌بینی شده در قانون برنامه توسعه گفت: انتظار نداشته باشید خدماتی که در 12 سال در قانون مطالبه شده و اجرا نکردیم همه در 2 سال اجرایی شود.
نماینده مردم زاهدان در مجلس با تقدیر از اقدامات وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: اینکه امروز در روستاها و مناطق دوردست کشور در مراکز بهداشتی پزشک وجود دارد نکته مثبتی است، اینکه مردم به بیمارستان‌ها می‌روند و هزینه نمی‌دهند نیز نکته مثبتی است.
وی افزود: سابقا در بیمارستان‌های مناطق محروم به مردم لیست می‌دادند که این تجهیزات را خریداری کرده و بعد مراجعه کنید که این باعث می‌شد مردم برای دریافت خدمات پزشکی مراجعه نمی‌کردند و این آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به مردم وارد می‌کرد.
شهریاری ضمن اشاره به اینکه وزارت بهداشت هنوز کارهای زیادی را باید انجام دهد گفت: باید کمک کنیم مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد برطرف شود.
وی افزود: انصاف آن است که نکات مثبت و منفی را با هم ببینیم.
شهریاری گفت: نمایندگان شاهد هستند که از زمان اجرای طرح، مراجعاتی که به دفتر نمایندگان می‌شد و از زیاد بودن هزینه‌های بستری و ناتوانی در پرداخت شکایت می‌کردند، کاهش چشمگیر یافته است.
شهریاری با آوردن این مثال که در کشور گویا 13 درصد بودجه ناخالص ملی این کشور مربوط به حوزه بهداشت و درمان است گفت: در حال حاضر در ایران این عدد هنوز به 6 نرسیده است. حتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام در بحث سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری که صحبت می‌شد گفتند این را به 8 درصد برسانیم.
وی با این مقدمه افزود: فکر نکنیم پول زیادی به حوزه بهداشت و درمان دادیم.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد که دو مسئله امنیت و سلامت مردم بسیار مهم است و باید به این دو به شکل جدی رسیدگی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha