یکشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
کد خبر: 159947

9 هزار میکروب مختلف در خانه شماست

سلامت نیوز:شکیب الحق کارشناس ارشد میکروبیولوژی گفت: بر اساس پژوهش های جدید انجام شده ، گرد و غبار موجود در خانه هایمان به طور میانگین حاوی 9000 گونه مختلف از میکروب ها می باشند.پژوهشگران با بررسی و آنالیز 1200 خانه به شناسایی میکروب ها پرداختند. بر اساس یافته های جدید  ، انواع مختلفی از باکتریها و قارچ های موجود در محل زندگی مان بستگی به موقعیت قرار گیری خانه و  وجود حیوانات خانگی دارد. همه ما از دیرباز می دانیم که میکروب ها در خانه های ما وجود دارند و زندگی می کنند ،  اما در پژوهش های جدید انجام شده نشان می دهد که جمعیت میکروبی نسبت به مکان قرار گیری خانه متفاوت است . 

وی افزود : مطالعات ژنتیکی گرد و خاک موجود در منازل ، نمایشگاه باورنکردنی از موجودات میکروسکوپی را نشان می دهد. نتایج پژوهش های انجام گرفته نشان می دهد که به طور میانگین در هر خانه ای بیش از 2000 گونه مختلف از قارچ ها وجود دارند. قارچ های یافت شده عمدتا کپک های معروفی نظیر آسپرژیلوس  ، پنی سیلیوم  ، آلترناریا و فوزاریوم می باشند. با این حال  ، میزان دقیق قارچ های تشکیل دهنده اکوسیستم محل زندگی مان بستگی به موقعیت خانه دارد. بسیاری از قارچهایی که ما در محیط خانه مشاهده می کنیم از خارج خانه آمده اند. چنین قارچ هایی از طریق لباس های ما  ، پنجره باز شده یا از طریق درب منازل وارد می شوند بنابراین بهترین راه برای پیش بینی نوع قارچ های موجود در منازل شناسایی موقعیت و محل قرار گیری خانه می باشد.

به گزارش سلامت نیوز الحق افزود: بر اساس مطالعات انجام شده به طور میانگین 7000 گونه مختلف باکتری در هر خانه یافت شده است. برخی از آنها نظیر استافیلوکوکوس و استرپتوکوکوس بسیار رایج بوده و در ارتباط با پوست انسان هستند. با این حال  ، سایر باکتری ها نظیر باکتروئید و فیکالی باکتریوم که در ارتباط با مدفوع هستند نیز وجود دارند اما گونه های شناسایی شده بستگی به این دارد که چه کسی و چه چیزی در خانه زندگی  می کنند.
 
برخی از انواع باکتری ها وجود دارند که در بدن زنان نسبت به مردان رایج تر هستند و ما می توانیم تاثیر چنین چیزی را در پیدا نمودن باکتری های موجود در گرد و غبار ببینیم. نباید فراموش کنیم که حیوانات خانگی نیز می تواند مخلوط میکروبی را اضافه کنند. آوردن یک سگ یا گربه به خانه واقعا می تواند در باکتری هایی که می توانیم در منزل خود پیدا کنیم نقش قابل توجهی داشته باشد.

پژوهشگران در آینده باید در جستجوی پاسخ برای این پرسش باشند که زندگی مشترکی که انسانها با میکروب ها در خانه های خود دارند چه تاثیری بر وضعیت سلامت ما خواهند داشت. در حالیکه می دانیم برخی از میکروب ها در ارتباط با بیماری و آلرژی ها هستند ،  بسیاری از این موجودات ریز میکروسکوپی بی خطر و حتی بعضی از آنها فواید بسیاری برای انسان ها دارند.

انسانها نباید نگران میکروب های موجود در خانه هایشان باشند. آنها در اطراف ما   ، در سطح پوست وجود دارند و خوشبختانه بسیاری از این موجودات میکروسکوپی برای انسانها بی خطر هستند. این یک حقیقت زندگی است که ما توسط دنیای شگفت انگیز میکروارگانیسم ها احاطه شده ایم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha