رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با اشاره به اینکه ابعاد اجتماعی تصادفات مغفول مانده است،گفت: در تصادفات به غرامت روانی افراد توجه نمی‌کنیم در حالی که فرد در این شرایط بیشتر از قبل به سیستم اجتماعی وابسته می شود.

سلامت نیوز:رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با اشاره به اینکه ابعاد اجتماعی تصادفات مغفول مانده است،گفت: در تصادفات به غرامت روانی افراد توجه نمی‌کنیم در حالی که فرد در این شرایط بیشتر از قبل به سیستم اجتماعی وابسته می شود. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم،حسن موسوی‌چلک اظهار کرد: یکی از اقداماتی که انجمن مددکاران ایران در سال‌های اخیر نسبت به آن مبادرت کرده برگزاری جلسات گفت‌وگوی اجتماعی با محوریت موضوعات مختلف است و تلاش می‌کنیم در این جلسات با حضور کارشناسان حوزه مورد بحث به راهکارهای عملی برای رفع آن مورد خاص برسیم.

وی ادامه داد: تصادفات یکی از موضوعاتی است که سالیان سال در کشور اتفاق می‌افتد اما ابعاد اجتماعی آن مغفول مانده است، آمارها نشان می‌دهد همچنان میزان تصادفات جاده‌ای ما زیاد است که بخشی از آنها منجر به فوت می شود اما هر چه مطرح می‌شود در مورد پرداخت دیه، بیمه و مسائل دیگر به جز مسائل اجتماعی آن است.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران همچنین گفت‌: در یک تصادف ممکن است خانواده‌ای سرپرست خانواده را از دست داده و زن سرپرست خانواده شود، ممکن است فردی معلول شود و مشکلاتی پیش بیاید که تا پایان عمر با آن درگیر باشند. باید توجه کنیم که وابستگی فرد در این شرایط به سیستم اجتماعی بیشتر می‌شود اما تاکنون به این مسئله دقت نشده است.

وی افزود: باید توجه کرد که بخشی از هر تصادف خسارت مالی است و خسارت مهم‌تر آسیب‌ جسمی و روحی به افراد صدمه‌دیده از آن است، ما در تصادفات به غرامت روانی افراد توجه نمی‌کنیم، ما باید با استفاده از ظرفیت و فضای گفت‌وگوی اجتماعی در این موضوع ورود کنیم و از طریق ظرفیت تشکل‌های اجتماعی  برای آموزش در این حوزه استفاده کنیم.موسوی چلک بیان کرد: در این موضوع نیاز به مدیریت رفتار ترافیکی داریم، شاید نیاز باشد برای دادن گواهینامه رانندگی به افراد صلاحیت اجتماعی را نیز بسنجیم. ما دراین موضوعات نیاز به همکاری رسانه‌ها داریم و قطعا یکی از موارد کمک‌کننده حساس‌سازی جامعه نسبت به آنها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha