دوشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸

نبودن سیستم گرمایشی استاندارد در مدارس کشور حوادث زیادی را به وجود آورد و تعدادی از دانش‌آموزان در آتش سهل‌انگاری‌ها سوختند تا امروز به این نتیجه برسند که باید تمامی مدارس را به سیستم گرمایشی ایمن مجهز کنند. خاطره تلخ آذر سال 85 هنوز بر دست و صورت دانش‌آموزان درودزنی مانده است؛ شش دختر و دو پسری که آن روزها دانش‌آموز ابتدایی بودند و حالا انتظار ورود به دانشگاه را می‌کشند شاید تمام رویاهایشان در همان آتش سوخت.

سلامت نیوز: نبودن سیستم گرمایشی استاندارد در مدارس کشور حوادث زیادی را به وجود آورد و تعدادی از دانش‌آموزان در آتش سهل‌انگاری‌ها سوختند تا امروز به این نتیجه برسند که باید تمامی مدارس را به سیستم گرمایشی ایمن مجهز کنند. خاطره تلخ آذر سال 85 هنوز بر دست و صورت دانش‌آموزان درودزنی مانده است؛ شش دختر و دو پسری که آن روزها دانش‌آموز ابتدایی بودند و حالا انتظار ورود به دانشگاه را می‌کشند شاید تمام رویاهایشان در همان آتش سوخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان، اما این تنها اتفاقی نبود که به خاطر استفاده از بخاری‌های غیراستاندارد برای دانش‌آموزان رخ می‌داد؛ چند سال بعد از آتش‌سوزی مدرسه درودزن، 29 دانش‌آموز دختر مدرسه شین‌آباد در آتش سوختند و دو نفر هم جان خود را از دست دادند.
حسن امیدزاده هم معلم فداکاری بود که سال 76 برای نجات دانش‌آموزان از آتش‌سوزی دچار سوختگی شدید شد و امسال جان خود را از دست داد.


 جمع‌آوری بخاری‌های گازی
حالا داریوش ورناصری، مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران در مورد جمع‌آوری بخاری‌های گازی از مدارس گفت: «پیش از شروع فصل سرما، بخاری‌های گازی از مدارس دولتی جمع‌آوری خواهد شد.»
او تاکید کرد: «استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس سطح شهر تهران یکی از چالش‌های ماست. از شروع فصل سرما چیزی به‌عنوان بخاری گازی در مدارس دولتی نخواهیم داشت و تا پایان سال پرونده سیستم گرمایشی بسته خواهد شد.»


 مجلس نظارت می‌کند
باتوجه به اینکه سیستم‌های گرمایشی غیراستاندارد حوادثی را در مدارس به وجود آورده است، مجلس شورای اسلامی امسال بر تمامی این سیستم‌ها نظارت‌های لازم را انجام خواهد داد.
قاسم جعفری، عضو کمیسیون آموزش و پژوهش مجلس با بیان این مطلب گفت: «تمامی مدارس کشور باید به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شوند و این‌طور نباشد که سال تحصیلی جدید را با همان سیستم گرمایشی قدیمی آغاز کنند.»
او با بیان اینکه مجلس هر کاری بتواند در راستای ایمن‌سازی مدارس انجام خواهد داد، افزود: «باید تا آنجا که امکان دارد سیستم‌های گرمایشی مدارس متمرکز باشد و تمامی بخاری‌های گازی و نفتی جمع‌آوری شود، اما اگر در مدرسه بخاری نفتی به گازی هم تبدیل شود ما راضی هستیم.»
جعفری افزود: «مجلس بر عملکرد آموزش‌وپرورش نظارت می‌کند و اگر مشکلی به‌وجود آید قطعا آن را پیگیری خواهیم کرد. البته اگر در مورد بحث بخاری‌ها که غیراستاندارد بودنش به دانش‌آموزان آسیب می‌زند کم‌کاری شود با آموزش‌وپرورش برخورد خواهیم کرد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha