رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای همه تالاب ها در سطح ملی برنامه ریزی داریم ، در خصوص تالاب بین المللی هامون جلسه ای با آقای اشرف غنی داشتیم که بسیار خوب بود.

سلامت نیوز:  رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای همه تالاب ها در سطح ملی برنامه ریزی داریم ، در خصوص تالاب بین المللی هامون جلسه ای با آقای اشرف غنی داشتیم که بسیار خوب بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، معصومه ابتکار در حاشیه نشست هیئت دولت، افزود: با کشورهایی مثل افغانستان با سفری که آقای اشرف غنی به تهران داشت به طور مشخص در خصوص تالاب بین المللی هامون جلسه ای داشتیم که بسیار خوب بود و پیشنهاد دادم یک کارگروه مشترک برای احیای تالاب بین المللی هامون داشته باشیم که وی هم استقبال کرد.

وی اظهار داشت: یک بخشی از تالاب بین المللی هامون یعنی یک سوم آن در افغانستان و دو سوم در ایران است و بسیار اهمیت دارد برای هر دو کشور و اگر احیاء شود می تواند به معیشت و کشاورزی مردم کمک کند، جلو گرد و غبار را هم می گیرد چون کانون گرد و غبار است و از داخل افغانستان به ایران و هم از ایران به داخل کشور آلودگی ایجاد می کند.

ابتکار در پاسخ به این گفته رئیس محیط زیست استان مبنی بر اینکه تهران ۳۶ سانتی متر نشست کرده است با تایید این مسئله گفت : ۳۱۰ دشت کشور را داریم که تقریبا متاسفانه برداشت آب بیش از حد مجاز بوده و سفره ها دچار تنش شدید آبی است و طی سال ها رخ داده و تدریجا سفره آبی که ذخیره استراتژیک کشور بوده به شدت آسیب پذیر شده و تخلیه شده است.

معاون رئیس جمهوری گفت: کارهای جدی دولت یازدهم در حال انجام دارد و احیای این سفره های آب زیر زمینی کارهای بلندمدت نیاز دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha