وقتی شوهر كانی كولپ، پنج سال پیش به سمت او شلیك كرد آنچه از صورت این زن بیچاره باقی ماند یك چهره بدون بینی، كام و حتی بدون پلك‌های پایینی بود اما اكنون كولپ چهره جدیدی به دست آورده است.

كانی كولپ نخستین بیمار در جهان بود كه جراحی پیوند صورت تقریبا به طور كامل بر روی چهره وی انجام گرفت و هم اكنون پس از بهبودی نسبتی چهره جدید این زن در رسانه‌ها مشاهده می‌شود. بعلاوه این جراحی چهارمین عمل شناخته شده پیوند چهره است كه تا این تاریخ نتیجه موفقیت آمیز داشته است.

این زن 46 ساله كه مادر دو فرزند است دسامبر سال گذشته طی یك عمل 22 ساعته در كلینیك كلیولند تحت عمل جراحی قرار گرفت. جراحان تقریبا 80 درصد از چهره او را با استفاده از بافت اهدایی صورت زنی كه فوت كرده بود، پیوند زدند درست مثل ماسكی كه از چهره زن فوت شده روی صورت كولپ قرار بگیرد. در این جراحی تقریبا تمام چهره كولپ به استثنای پیشانی و پلك‌های بالا، لب پایین و چانه جایگزین شد. جراحان كولپ 11 نفر بودند.

آنها می‌گویند: بیمارشان به دلیل از دست دادن استخوان پشتیبان در این حادثه قادر به خوردن و یا نفس كشیدن بدون لوله كمكی نبود. هویت كولپ پیش از این ناشناخته بود اما حال وی هم اكنون بهتر شده و می‌تواند صحبت كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha