دوشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 160002

سلامت نیوز: نسرین قاری، پرستار بیمارستان امام رضا (ع) در مشهد مقدس طی یادداشتی به سلامت نیوز خواستار بازگشت شرح وظایف پرستاران به قبل از تصویب قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری شد.

به گزارش سلامت نیوز در ادامه این یادداشت آمده : ما ز زر بودن پشیمان گشته ایم!!مرحمت فرموده ما را مس کنید!!
جناب وزیر اگر قانون تعرفه گذاری پرستاری صرفا به این معناست که من پرستار برای آمپول زدن برای پیر و جوان و قسمت فوقانی و تحتانی بدن تعرفه جدا بگیرم ،همان بهتر که اجرا نشود !!من پرستار قانون تعرفه گذاری پرستاری را نمی خواهم و می خواهم که شرح وظایفم به حالت قبل از تصویب قانون تعرفه گذاری برگردد .
دیگر نمی خواهم که به جای وکیل بیمار ،وکیل پزشکان باشم . دیگر نمی خواهم که در اتاق عمل ، دور از چشم بیمارم ،نقش پزشک را ایفا کنم . به عنوان کاردان و کارشناس اتاق عمل در اتاق عمل قلب باز توراکتومی کنم و ورید سافن را با مهارت جدا کنم و قلب را آزاد کنم و در اختیار جراح قلب قرار دهم تا در روز چندین عمل بای پس انجام دهد!!

دیگر نمی خواهم در اتاق عمل سوختگی با مهارت گرافت کنم !!دیگر نمی خواهم تمام لایه های درونی و بیرونی محل جراحی بیمارم را با مهارت بخیه زنم !! دیگر نمی خواهم به عنوان کاردان و کارشناس بیهوشی ، بیمارم رایکه و تنها اینتوبه و بیهوش کنم و بعد از پایان عمل او را اکستوبه کنم . چراکه مهمترین شرح وظیفه من مانیتورینگ بیمار بیهوشم است .


دیگر نمی خواهم که در بخش های ویژه و عمومی و اتاق عمل و دیالیز و سنگ شکنی و...یکه و تنها جوابگوی بیمار باشم . دیگر از دستورهای تلفنی خسته شدم !!order هایی که پزشک در اتاقش است و در حال استراحت و من پرستار باید مرتب بیمارم را بررسی کنم و آزمایشها و پروسیجرها را رصد کنم و اگر تشخیص دادم که خطری بیمار را تهدید می کند با تلفن با پزشک معالج رایزنی کنم و بدون حضور همکار پرستار دیگری ،دستورات را اجرا کنم !!

دیگر نمی خواهم به جای رسیدگی به بیمار کار منشی را انجام دهم و پرونده ها را مرتب کنم و جواب آزمایشات را سر جایش بگذارم و برای انتقال بیمار به بخش دیگر مرتب چانه زنی کنم و...

دیگر نمی خواهم که به علت کمبود مامور و کمک بهیار ،توسط آنها به من دستور داده شود که آزمایش بیمارم را در چه ساعتی بگیرم!!
دیگر نمی خواهم که نقش نمونه گیر آزمایشگاه را ایفا کنم و به جای نظارت و اجرای فرایندهای پرستاری برای بیمار DkA،دغدغه ام این باشد که هر 4 ساعت یو نوگرام و هر 2 ساعت باید نمونه ABG بگیرم و his کنم و نمونه های بیمارم یا زیادی کم باشد و یا زیادی زیاد و یا لخته باشد و یا مفقود شود!!


دیگر نمی خواهم که شیفت های 18 ساعته و 24 ساعته کمرم را بشکند !!دیگر نمی خواهم که مهر پزشک متخصص در دستم باشد و بدون اینکه پزشک معالج بیمار را ببیند و ویزیت کند؛ برگه ها را مهر بزنم!!


دیگر نمی خواهم که پزشک متخصص مقیمی بگیرد و در منزل باشد و با مراجعه بیمار بدحال ،من پرستار با دفاع از پزشک ،ادعا کنم که پزشک برای ویزیت بیمار بدحال تر به بخش دیگر مراجعه کرده است!!

از بی هویتی ام خسته شدم!!واقعا من در تیم درمان چه نقشی را برعهده دارم؟! کارمندی هستم که بیشترین و خطیرترین کار را انجام می دهم و بالاترین بازده و کمترین پرت کاری را دارم؟کارگری هستم که در تولید سود و ثروت همانند یک مورچه سختکوش هستم؟پرستاری زیاده خواه هستم که حتی برای محل تزریق هم ادعای تعرفه دارم؟منشی هستم که مهر پزشک بخشم را به امانت بدستم سپرده اند و من وفادارانه این امانت را پاس می دارم و بدون حضور پزشک و بدون آنکه که متخصص مقیم بخشم حتی روحش از وجود بیمارش خبر داشته باشد ،اطاعت امر می کنم و پای برگ های دیالیز و سنگ شکنی و شرح عمل و .. را مهر میزنم؟!

فردی مدیر در پرستاری هستم که به جای بیمار محور بودن و برقراری عدالت و ایجاد محیطی امن برای زیردستانم،مسولیت پذیر هستم واجرای طرحهای بزرگی چون اعتباربخشی و حاکمیت بالینی و بهبود کیفیت و...را برعهده می گیرم و چون وقتم محدود است ،پرستاران بالین را با جبر و زور به بیگاری می گیرم و در صورت کم کاری انها،با استفاده ازاهرم های فشاری چون ارزشیابی و برنامه ماهیانه ،حرفم را به کرسی می نشانم؟!


یا قشری هستم که شما جناب وزیر ،بارها و بارها نادیده اش گرفته اید و حتی برای جلب نظر مردم ، در خانه ملت با لحنی عامیانه اینگونه وانمود می کنید که :ای مردم ؛من برای شما تلاش می کنم و تحولی در تظام سلامت ایجاد کرده ام و برای پیشبرد این امر حقوق بسیار بالایی به پرستاران می دهم ،اما آنها آنقدر زیاده خواه هستند که حتی برای محل آمپول زدن درخواست تعرفه می کنند ؟!


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • reza ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    0 0
    درود بر شما بسیار زیبا فرمودید همکار گرامی.حالا اگر ما اینگونه خطاب به هر صنفی سخن بگوئیم آیا مسئولین آن صنف سکوت میکنند و زیر لب توجیه میکنند که قصد بی احترامی نداشتند میخواستند تعریف و تمجید کنن اینجوری گفتن
  • پرستار گرگان ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    14 0
    آقای وزیر واقعا چطور میخواین جواب پرستارها را در جهان آخرت بدین این روزها ک شما وزیر محترم دورِ پزشک سالاری گرفتید باید بدانید دوران شما به پایان خواهد رسید ولی پرستاری هیچگاه به پایان نمیرسد. این شمایید آقای وزیر که هم پزشک سالاریتان و هم طرح های پزشک سالار گونه ی،شما با اراده پرستاران لِه میشوند
  • minoo ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    14 1
    همکار محترم خانم نسرین قاری.با نظر شما کاملا موافقم.جانا سخن از زبان ما میگویی.من تو لرستان کار میکنم.اینجا هم وضع بهمین منوال است.پزشکان پرونده بیمار را با خدماتی که انجام نمیدهند پر میکنند وحتی بخودشان زحمت مهر کردن هم نمیدند و مهر را به منشی میدهند تا مهر کند و مسولین از رییس بیمارستان تا مترون و سوپروایزرها هم مطلع هستند و سکوت میکنند.واقعا وزیر بهداشت باید خجالت بکشد.یعنی تا این حد از همه چیز بی اطلاع هست.
  • س.عابديني ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    1 3
    بيمارستان امام رضا مشهد كه پر از دانشجو و رزيدنت و فلوشيپ تو بخش ها و اتاق عمل ها اردر تلفني و اين حرفا اصلا مطرح نيست اونجا!!!!!اينها كه گفتين احتمالا مال بيمارستان خصوصي هست كه تشريف ميبرين
    • سمانه ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
      1 0
      آقا عابدین این شرح حال مربوط به یک بیمارستان نیست مشکل کل پرستاران در همه بیمارستان ها بیان شده، من هم در یک بیمارستان دولتی در بخش nicu شاغلم اینتوبه بیمار، تزریق سورفکتانت اردر اولیه بیمار با همه محاسبات دارو و سرم را پرستار انجام میده پزشک بعد از چند ساعت از روی کاردکس ما اردر میذاره ومهر میکنه
  • زهرا ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    6 0
    خانومی، عااااااالی بووووود، من خودم کارشناس بیهوشی هستم، کاملا موافق هستم. انشاءالله از حقوق ما دفاع بشه، موفق باشی و سربلند