پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۰:۰۵
کد خبر: 16004

دكتر علیرضا عطری محقق و پزشك ایرانی بیمارستان عمومی ماساچوست در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رویترز اظهار داشت: ویتامین E می‌تواند روند پیشرفت بیماری آلزایمر را كندتر و آرام‌تر كند.

دكتر عطری در این باره گفت: تجزیه و تحلیل‌های انجام شده روی اطلاعات كلینیكی واقعی و جهانی نشان می‌دهد كه ویتامین E و داروهایی كه التهاب‌های عمومی را كاهش می‌دهند می‌توانند تحلیل توانایی‌های ذهنی و جسمی را در بیماران مبتلا به آلزایمر و در بلند مدت به تعویق بیاندازد.

دكتر عطری افزود: نتایج بررسی‌ها شامل مزایای احتمالی مصرف ویتامین E در جلوگیری از پیشرفت تحلیل‌های جسمی و نیز مزایای مصرف داروهای ضد التهابی در كاهش سرعت تحلیل توانایی‌های ذهنی در مبتلایان به آلزایمر است.

دكتر علیرضا عطری پزشك و محقق بیمارستان عمومی ماساچوست، مركز پزشكی بدفورد و دانشكده پزشكی هاروارد سرپرستی این تحقیق را كه با حمایت انستیتوهای ملی بهداشتی انجام شده، برعهده داشته است. این یافته جدید در نشست سالانه انجمن سالمندان آمریكایی در شیكاگو ارائه شد.

گفتنی است، این تحقیق روی اطلاعات مربوط به 540 بیمار مبتلا به آلزایمر صورت گرفته است. این پژوهشگر ایرانی تاكید كرد: هرچند میزان تاثیر مطلوب ویتامین E در این زمینه كم تا متوسط است اما در طولانی مدت این تاثیر افزایش می‌یابد و برای بیماران مفید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha