رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه احداث بزرگترین بیمارستان تخصصی هسته‌ای گامی بلند در حوزه درمان کشور است، گفت: با افتتاح این بیمارستان دسترسی بیماران به رادیوداروها سهل تر خواهد شد.

سلامت نیوز: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه احداث بزرگترین بیمارستان تخصصی هسته‌ای گامی بلند در حوزه درمان کشور است، گفت: با افتتاح این بیمارستان دسترسی بیماران به رادیوداروها سهل تر خواهد شد.

حسین‌علی شهریاری در گفت وگو با خانه ملت، با مثبت ارزیابی کردن احداث بزرگترین بیمارستان تخصصی هسته‌ای غرب آسیا در تهران، افزود: امروزه تعداد زیادی از بیماران وجود دارند که نیازمند رادیوداروها بوده و تاکنون نیز ایران توانسته با تولیدات داخل مشکلات این بیماران را رفع کرده به گونه‌ای که وابسته به غرب نباشد.

نماینده مردم زهدان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دشمنان ابتدا ایران را تحریم کرده و به دنبال تعطیلی نیروگاه اراک بودند اما دانشمندان ما همچون شهید شهریاری توانستند سوخت موردنیاز خود را تامین کرده و مانع از عدم فعالیت این نیروگاه شوند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه احداث بزرگترین بیمارستان تخصصی هسته‌ای ایران می‌تواند در منطقه خاورمیانه به عنوان یک مرکز مهم مطرح شود، تصریح کرد:‌ این مرکز نقطه مثبتی برای جمهوری اسلامی ایران بوده و بیماران نیز می‌توانند برای دریافت خدمات به این مرکز درمانی مراجعه کنند.

وی یادآور شد:‌ با توجه به اینکه رادیوداروها طول عمر کوتاهی دارند نمی‌توان به مدت طولانی آنها را نگه داشت به گونه‌ای که حتی انتقال رادیو داروها در برخی مواقع باید بین 2 الی 4 ساعت صورت گیرد تا از آن استفاده کرد درغیر این صورت خاصیت خود را از دست می‌دهد در این شرایط تاسیس یک بیمارستان تخصصی می‌تواند در ارایه خدمات بهتر به بیماران تاثیرگذار باشد.

شهریاری درباره آسیب‌های ناشی از نبود این بیمارستان تخصصی هسته‌ای در کشور، افزود: تاکنون مشکل عمده‌ای در مورد نبود این بیمارستان وجود نداشته اما به طور حتم با تاسیس این مرکز درمانی، دسترسی بیماران تسهیل یافته و رضایتمندی آنها را به دنبال دارد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروزه ایران کشوری است که بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس برای درمان به آن مراجعه می‌کنند، گفت: خدمات درمانی در ایران ارزان است و تاسیس این مرکز به توریسم درمانی نیز کمک می‌کند البته هدف اصلی از توریسم درمانی آشنایی ملت‌ها با فرهنگ غنی ایرانی – اسلامی است و صرفا بعد ارزآوری مدنظر نیست و مسایل فرهنگی بیشتر اهمیت دارد.

 پیش از این علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از کلنگ‌زنی بزرگترین بیمارستان تخصصی هسته‌ای کشور خبر داد و گفت: این مجموعه بیمارستانی، با همکاری وزارت بهداشت و شهرداری تهران ایجاد خواهد شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha