عضو کمیسیون بهداشت و درمان با تاکید بر وجود الزامات قانونی برای ساماندهی زنان کارتن خواب، گفت: دستگاه های اجرایی اراده‌ اجرای قوانین و ساماندهی زنان کارتن خواب را ندارند.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان با تاکید بر وجود الزامات قانونی برای ساماندهی زنان کارتن خواب، گفت: دستگاه های اجرایی اراده‌ اجرای قوانین و ساماندهی زنان کارتن خواب را ندارند.

رسول خضری در گفت وگو با خانه ملت، در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر پیش‌فروش کودکان زنان کارتن خواب پیش از تولد، گفت: سازمان بهزیستی و شهرداری‌ها در کلانشهرها متولی جمع آوری و ساماندهی زنان کارتن خواب هستند، افزایش زنان کارتن خواب نه تنها در کلانشهرها بلکه در مسیرهای حاشیه شهر و جاده‌های بین شهری نیز دیده می‌شود.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: زنان کارتن‌خواب اکثرا دچار سوءتغذیه بوده و متاسفانه ناقل بیماری‌هایی چون ایدز و هپاتیت نیز هستند.

وی افزود: با توجه به اهمیت این مسئله برای دستگاه‌های اجرایی، ساز وکار ساماندهی زنان کارتن خواب تعریف شده؛ ضمن اینکه در قانون اساسی و برنامه پنجم توسعه نیز بر رسیدگی به وضعیت این افراد تاکید شده است، علاوه بر این در بخش نامه‌ و آیین نامه‌های داخلی سازمان‌های ذی‌ربط نیز ساز وکار جمع‌آوری و درمان این افراد برای مسئولان مشخص شده است.

خضری با انتقاد از اینکه دستگاه‌ها در اجرا اراده لازم را ندارند، گفت: با وجود الزامات قانونی، دستگاه‌های اجرایی اراده اجرای قوانین را ندارند البته ضرورت دارد تا دولت هم کمک بودجه‌ای برای اجرای این قوانین داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، گفت: اجرای نادرست قوانین و نبود مدیریت قوی سبب شده تا زنان کارتن خواب به اعتیاد و انواع بیماری‌ها دچار شده و حتی به شغل تکدی گری هم گرایش پیدا کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: اگر بیماری‌هایی چون ایدز و هپاتیت که این افراد یا کودکان‌شان به آن مبتلا هستند مورد توجه قرار نگیرد درآینده نزدیک هزینه های اجتماعی، مالی و درمانی و بیمارستانی سنگین‌تری باید پرداخته شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با پیشگیری می‌توان مانع از بروز اتفاقات ناگوار شد، گفت: باید توجه داشت که خیلی زود، دیر می شود و هرچه سریعتر باید مانع افزایش تعداد زنان کارتن خواب و اقداماتی چون فروش کودکان‌شان شد.

 طبق اعلام یک استاد دانشگاه امروزه زنان کارتن خواب، کودکان خود را پیش از تولد پیش فروش می‌کنند، در این زمینه وضعیت آنقدر بحرانی است که بچه را در شکم مادر یک میلیون و ۷۵۰هزار تومان پیش خرید می کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha