پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۰:۰۹
کد خبر: 16009

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر گفت : از سه میلیون خانوار روستایی تا کنون فقط 720 هزارخانوار تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی قرار گرفته اند.

سید مجید موسویان در گفتگو با مهر، درباره آمار روستاییان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی گفت : با توجه به اینکه تحت پوشش قرار گرفتن روستاییان اختیاری است بنابراین نمی توان زمانی را برای پوشش کامل روستاییان تعیین نمود.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر تصریح کرد: بسیاری از جمعیت روستاییان از خدمات بیمه اجتماعی و مزایای آن بی اطلاع هستند و ایجاب می کند تبلیغ و آگاه نمودن روستاییان از این امر در دستور کار قرار گیرد.

طبق قانون اساسی و سند چشم انداز 20 ساله کشور دولت مکلف است که بیمه اجتماعی را برای تمامی آحاد جامعه فراهم نماید، که این امر تا کنون برای درصد بالایی از جمعیت کشور محقق نشده است.

از سوی دیگر حق بیمه های بالا باعث شده مردم کمتری به سمت بیمه اجتماعی سوق پیدا کننده به گونه ای که در مورد روستاییان و عشایر، حق بیمه تامین اجتماعی در یکسال 54 تا 90 هزار تومان تعیین شده ا ست و این امر باعث شده تا درصد بالایی از روستاییان تمایلی برای تحت پوشش قرار گرفتن این بیمه نداشته باشند.

بر اساس قانون بیمه اجتماعی روستاییان ، هر فرد روستایی که حداقل 65 سال سن و 15 سال سابقه پرداخت حق بیمه در این صندوق را داشته باشد می تواند از مزایای بیمه اجتماعی بهره مند شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha