سه‌شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
کد خبر: 160095

معاون پرستاری وزارت بهداشت درباره اظهارات هفته گذشته وزیر بهداشت در صحن مجلس و جمله ای که باعث رنجش خاطر پرستاران شد، توضیحاتی ارائه داد.

توضیح میرزابیگی درباره مثال جنجال ساز وزیر بهداشت

سلامت نیوز:معاون پرستاری وزارت بهداشت درباره اظهارات هفته گذشته وزیر بهداشت در صحن مجلس و جمله ای که باعث رنجش خاطر پرستاران شد، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت در هفته گذشته و به هنگام ارائه گزارش از وضعیت حوزه سلامت کشور به نمایندگان مجلس، جمله ای گفت که باعث رنجش خاطر جامعه پرستاری گردید.


گفته می شود که وزیر به هنگام طرح موضوع اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، از پرستاران به عنوان «آمپول زن» نام برده است!!
این در حالی است که محمد میرزابیگی معاون پرستاری وزارت بهداشت در پاسخ به گلایه پرستاران از ایراد چنین مثالی از سوی وزیر در صحن مجلس گفت: اولا، آمپول زدن تنها وظیفه پرستار نیست.


وی افزود: تصور من از صحبت های وزیر این است که در بحث معایب نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد، خدمتی را مثال زدند که فقط مختص پرستاری نیست. جواب من همین است.


میرزابیگی گفت: تزریقات و آمپول زدن جزو وظایف مشترک پرستار، پزشک، ماما و همه گروه های درمانی است. اصلا، این جزو اصول اولیه هر پزشک و پرستاری است.


معاون پرستاری وزارت بهداشت تاکید کرد: ما نباید اصل و فرع را گم کنیم. این مثال، فرع بر قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری بود. الان پرستاری در این مقطع باید تلاش خودش را منسجم کند و قانون تعرفه گذاری را از شورای عالی بیمه پیگیری کند.

وی ادامه داد: بحثی که وزیر بهداشت در صحن مجلس مطرح کرد، در مورد کم و کیف اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری بود.
میرزابیگی افزود: پرستاران ما باید الان پیگیر اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری از طریق وزارت تعاون، مجلس و سازمان مدیریت و برنامه ریزی باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رحمانی ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    0 0
    چقد مسخره چقدر راحت فکر کردید ما پرستاران اینقدر ساده باوریم با این حرفا خودتون رو دارید گول میزنید
  • هادی ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    15 0
    اگه اقای میرزابیگی از وزیر دفاع نکنه کی می خواد دفاع کند.این رو بدون که اقای میرزابیگی این پست هم دو سال دیگه به اتمام میرسه و شما میمونی و کلی حرف و حدیث.
  • arash nurse ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    15 0
    آقای میرزا بیگی چرا از وزیر دفاع میکنید. جملات تحقیر و توهین آمیز وزیر واضح و شفاف بود و لازم نیست شما آن را تحلیل کنید. مظلوم نمایی ها و جنگ روانیِ وزارت بعداشت و خود شخص وزیر علیه پرستاران در صحن مجلس یکی از اهداف این سخنان توهین آمیز آقای وزیر بود آقای وزیر میخواستند بگویند که پرستارها برای هر چیزی پول میخواهند و این بودجه زیاد میخواهد آیا ما پرستاران برای هر کاری تعرفه خواستیم؟ آیا آقای وزیر چندین هزار تعرفه پزشکی را نمیبینند؟ صادقانه میگویم هدف وزیر از،ابتدای شروع دولت تدبیر و امید پایین کشیدن ارزش شغلی پرستاری است. توصیه میکنم به بیانات امام خامنه ای توجه کنید و ببینید که اقدامات وزیر بهداشت در مورد پرستاران علیه سخنان رهبری است .
  • رحیم ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    4 0
    آقای میرزابیگی از همان اوایل که شما رئیس نظام پرستاری شدید به شما پست وزارتی دادند تا نظام پرستاری را زیرمجموعه بله قربان گوی وزارت کنند و شما همیشه این امر را به خوبی انجام داده اید من از طرف وزیران بهداشت از شما تشکر می کنم.