معاون درمان وزیر بهداشت، عنوان کرد: مشکلات موجود در حوزه دیالیز بسیار قدیمی و مزمن است که امید است با مشارکت بخش‌‌های خصوصی و غیردولتی بتوان این مشکلات را برطرف کرد.

سلامت نیوز: معاون درمان وزیر بهداشت، عنوان کرد: مشکلات موجود در حوزه دیالیز بسیار قدیمی و مزمن است که امید است با مشارکت بخش‌‌های خصوصی و غیردولتی بتوان این مشکلات را برطرف کرد.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل ازآنا،دکتر محمد آقاجانی  درباره اینکه برخی بر این اعتقاد هستند که در اجرای طرح تحول سلامت به بخش‌هایی ویژه مانند دیالیز توجه نشده است، گفت: در طی اجرای برنامه تحول سلامت به تمامی بخش‌های بیمارستانی توجه شده است. در سال گذشته تعداد زیادی بخش دیالیز افتتاح شد. همچنین تعدادی دستگاه دیالیز بر دستگاه‌های فعلی افزوده و یا جایگزین دستگاه‌های فرسوده شدند.

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه مشکلات موجود در حوزه دیالیز بسیار قدیمی و مزمن است، عنوان کرد: دستگاه‌های دیالیز موجود در کشور متناسب با بیماران نیست و تعدادی از دستگاه‌ها نیز فرسوده شده‌اند.

وی در ادامه گفت: مشارکت بخش غیردولتی برای جایگزینی دستگاه‌های فرسوده و ایجاد بخش‌های جدید دیالیز جزو برنامه‌های اخیر وزارت بهداشت است که این برنامه بسیار دقیق، جامع و علمی طراحی شده است.آقاجانی افزود: طرح استفاده از بخش‌های غیردولتی در حوزه سلامت در 10 دانشگاه علوم پزشکی کشور آغاز شده است که نتایج حاصل از آن تا پایان سال ارائه می‌شود تا مشخص شود استفاده از بخش غیردولتی چه خدمات ارزشمندی می‌تواند در حوزه سلامت کشور داشته باشد.

معاون درمان وزیر بهداشت، عنوان کرد: یکی از رویکردهای وزارت بهداشت در سالجاری در طرح تحول نظام سلامت استفاده بیشتر از بخش خصوصی و استفاده گسترده‌تر از بخش غیردولتی برای سرمایه‌گذاری در بخش سلامت و خرید خدمات است که این برنامه در حوزه دیالیز نیز اجرایی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha