مردی که متهم است در جریان اختلافات طایفه‌ای سه نفر را به قتل رسانده، به‌زودی در دادگاه کیفری استان فارس محاکمه می‌شود.

سلامت نیوز:  مردی که متهم است در جریان اختلافات طایفه‌ای سه نفر را به قتل رسانده، به‌زودی در دادگاه کیفری استان فارس محاکمه می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق، درحال‌حاضر کیفرخواست علیه این متهم صادر شده و او در زندان به سر می‌برد.  این پرونده از سال ٧٨ گشوده شد و با بروز اختلاف میان دو طایفه در ١٣ سال هفت نفر به قتل رسیدند. تاکنون یکی از متهمان این جنایت‌ها به قصاص محکوم شده و متهم دوم در انتظار محاکمه است.
پسری جوان که ساکن یکی از روستاهای استان فارس بود در سال ٧٨ به دختری از طایفه‌ای دیگر علاقه‌مند شد و تصمیم گرفت با او ازدواج کند اما خانواده دختر به هیچ‌وجه با این وصلت موافق نبودند و مخالفت خود را بارها ابراز کردند اما علاقه پسر جوان او را به اصرار برای ازدواج وادار کرد تا اینکه برخی اعضای طایفه دختر تصمیم گرفتند دست به انتقام‌جویی بزنند. آنها که طایفه مقابل را عامل مزاحمت می‌دانستند نقشه قتل یکی از اعضای طایفه پسر جوان را به نام حسن به‌عنوان قربانی طراحی کردند و او را با شلیک گلوله کشتند. این جنایت در شهریور سال ٧٨ به وقوع پیوست و خانواده قربانی به جای آنکه موضوع را از طریق دستگاه قضائی پیگیری کنند تصمیم گرفتند خودشان اقدام به خون‌خواهی کنند. به همین سبب یکی از اعضای خانواده مقتول ١٤ آبان سال ٨٣ در اقدامی انتقام‌جویانه یکی از اعضای طایفه مقابل را با شلیک گلوله به کام مرگ فرستاد. پس از آن آتش انتقام شعله‌ورتر شد و جنایت‌ها یکی بعد از دیگری به وقوع پیوست به گونه‌ای که در مدت ١٣ سال هفت نفر از اعضای دو طایفه یکی بعد از دیگری به قتل رسیدند. در این میان پلیس تحقیقات وسیعی را برای شناسایی و دستگیری قاتلان انجام داد. بررسی‌های صورت‌گرفته به دستگیری مردی منجر شد که اولین جنایت را انجام داده و حسن را کشته بود. او وقتی تحت بازجویی قرار گرفت، گفت: «من فقط در قتل حسن دخالت داشتم و بقیه قربانیان طایفه مقابل را یکی دیگر از دوستانم به قتل رساند که البته خودش نیز در جریان همین اختلافات به قتل رسید».
کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد دو برادر در برخی از جنایت‌ها دست داشتند. تجسس‌های تخصصی پلیس فاش کرد که دو برادر استان فارس را ترک کرده‌اند. ردپایی از این افراد در استان‌های اصفهان، چهارمحال‌وبختیاری و مازندران به دست آمد اما کارآگاهان نتوانستند آنها را به دام بیندازند تا اینکه تابستان سال ٩١ باخبر شدند برادران فراری به استان اصفهان رفته و در آنجا زندگی پنهانی در پیش گرفته‌اند. سه ماه تحقیق به کشف نشانی محل اختفای متهمان منجر شد و آنها ابتدا به اتهام چهار فقره قتل بازداشت شدند اما یکی از برادران به سه قتل اقرار کرد و گفت جنایت چهارم به او یا برادرش ارتباطی ندارد. این فرد توضیح داد بعد از کشته‌شدن حسن به منظور انتقام‌گیری این جنایت‌ها را طراحی کرد. از آن زمان تاکنون پرونده در دادسرا در حال رسیدگی بود و سرانجام قرار مجرمیت و کیفرخواست علیه متهم صادر شد؛ به این ترتیب او به‌زودی پای میز محاکمه خواهد رفت این در حالی است که تلاش پلیس برای دستگیری سایر متهمان احتمالی پرونده همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha