رئیس انجمن آترواسکلروز ایران، گفت: ۳ ساعت پیاده‌روی،‌ 2 عدد تخم‌مرغ،‌۹۰ گرم گوشت قرمز، 3 تکه ماهی در هفته و مصرف غذاهای کم‌نمک، روغن زیتون، کنجد و پرهیز از استرس به بیماران قلبی توصیه می‌شود.

سلامت نیوز:رئیس انجمن آترواسکلروز ایران، گفت: ۳ ساعت پیاده‌روی،‌ 2 عدد تخم‌مرغ،‌۹۰ گرم گوشت قرمز، 3 تکه ماهی در هفته و مصرف غذاهای کم‌نمک، روغن زیتون، کنجد و پرهیز از استرس به بیماران قلبی توصیه می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،مسعود قاسمی  در پاسخ به سؤال یکی از شهروندان که حدود 4 ماه است آنژیوپلاستی شده‌ و می‌خواهد تحت عمل جراحی پروستات قرار گیرد،‌ اظهار داشت: به‌دلیل استنتی که در رگ‌های این فرد گذاشته شده، باید تا یک سال صبر کند و سپس تحت عمل جراحی قرار گیرد.


* 3 ساعت پیاده‌روی
وی ادامه داد: افرادی که تحت آنژیوپلاستی قرار گرفته‌اند باید داروهای خود را به‌موقع مصرف کنند و تحرک کافی داشته باشند. برای این افراد 3 ساعت پیاده‌روی در هفته توصیه می‌شود که حدود 20 تا 30 دقیقه در روز می‌شود.


* حد مجاز مصرف گوشت قرمز برای مبتلایان به بیماری‌های قلبی
این متخصص قلب اظهار داشت: مصرف میوه‌ها و سبزی‌های تازه، گوشت سفید به‌ویژه ماهی نقش مؤثری در سلامت فرد به‌ویژه پس از آنژیوپلاستی دارد. این افراد می‌توانند 90 گرم گوشت قرمز که تقریباً به اندازه یک سیخ کباب برگ می‌شود، طی هفته مصرف کنند. همچنین به‌طور متوسط مصرف 2 عدد تخم‌مرغ در هفته مانعی ندارد.


* لزومی ندارد که غذاها بی‌نمک باشد
رئیس انجمن آترواسکلروز ایران با توصیه به بیماران قلبی برای مصرف کم نمک،‌ گفت: لزومی ندارد که غذاها بی‌نمک باشد، مبتلایان به بیماری‌های قلبی به‌ویژه آنهایی که آنژیوپلاستی شده‌اند می‌توانند از غذاهای کم‌نمک استفاده کنند.


* روغن‌های مفید برای بیماران قلبی
این فلوشیپ آنژیوپلاستی ادامه داد: روغن‌های غیراشباع به‌ویژه زیتون و کنجد برای مبتلایان به بیماری‌های قلبی مفید هستند.


*‌استرس خود را مدیریت کنید
این متخصص قلب خاطرنشان کرد: استرس می‌تواند بیماران قلبی را دچار مشکل کند. توصیه می‌شود این افراد در کلاس‌های مدیریت استرس شرکت کنند تا بتوانند فشارهای روانی خود را کنترل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha