سه‌شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
کد خبر: 160161

هوا گرم است و گاهی در گرم‌ترین ساعت‌های روز احساس می‌کنم در سونا قرار دارم و مشغول کم کردن چندکیلو وزن به‌سر می‌برم. قطرات عرق شرشر از پیشانی‌ام به پایین می‌چکد و من تازه آن لحظه متوجه می‌شوم که در درونم چه خبر است.

سلامت نیوز: هوا گرم است و گاهی در گرم‌ترین ساعت‌های روز احساس می‌کنم در سونا قرار دارم و مشغول کم کردن چندکیلو وزن به‌سر می‌برم. قطرات عرق شرشر از پیشانی‌ام به پایین می‌چکد و من تازه آن لحظه متوجه می‌شوم که در درونم چه خبر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از چاردیواری ضمیمه روزنامه جام جم، حساب لیوان‌های آب یخی که در این روزها می‌نوشم از دستم در رفته و گاهی برای آرام گرفتن به هندوانه و خاکشیر پناه می‌برم. خورشید زرد و درخشان از آن بالا بر سر من می‌تابد و مرا از الطاف خود بهره‌مند می‌سازد. دوستش دارم، اما نیش و نوش با هم هستند و من باید گرمای هوا را در کنار هزار و یک نعمت این فصل تحمل کنم.

اما گرمای هوا و تعرق زیاد تاثیراتی بر ظاهر جسم و بدن ما دارد. موها زود به هم می‌چسبند، پوست وضع دیگری پیدا می‌کند، عدم آبرسانی کافی به بدن موجب تغییراتی در تک‌تک اندام‌ها می‌شود و خلاصه وضعیت زیبایی بدن کمی به هم می‌خورد مطمئنا شما هم دوست ندارید در این فصل از زیبایی معمولتان فاصله بگیرید و ترجیح می‌دهید با حفظ ظاهر خوب، از زندگی لذت بیشتری ببرید. اما چگونه؟ شاید این سوال برای خیلی از شما پیش بیاید که در این فصل از چه راه‌هایی باید به زیبایی ظاهری‌مان توجه کنیم؟!

راهکارهای فراوانی برای حفظ تعادل بدن در فصول گرم و سرد سال وجود دارند. در اینجا ما چند راهکار به شما ارائه می‌کنیم تا با به‌کار بستن‌شان بتوانید حتی در گرم‌ترین ساعات هم ظاهری خوب و ایده‌آل داشته باشید:

شامپوی مخصوص موهای چرب: به طورکلی این شامپو خدمت زیادی به موی چرب می‌کند. اما اگر می‌خواهید بهترین عملکرد را از این شامپو ببینید، کمی از آن را شب هنگام به سرتان بزنید و صبح به حمام بروید. شب تا صبح فرصت خوبی است تا این شامپو عرق و روغن سر شما را به خود جذب کند و صبح پس از حمام، موهایتان به شادابی و زیبایی خود دست یابد.

سرکه سیب: نمک و نور آفتاب، رنگ موی رنگ شده را از بین می‌برد. اگر موهایتان را رنگ کرده‌اید و می‌خواهید این رنگ دوام داشته باشد، به شما توصیه می‌کنیم از سرکه استفاده کنید که بهترین حافظ رنگ مو است. اگر یک روز را در آفتاب گذرانده‌اید، عصر یک ظرف را تا نیمه از آب پر کنید و بقیه را سرکه سیب بریزید. موهایتان را با این مایع آبکشی کنید. حتی می‌توانید پس از حمام رفتن و شست‌وشوی سر، آب و سرکه سیب را‌ روی سرتان بریزید. سرکه سیب کمک می‌کند رنگ موی شما بمراتب ماندگارتر شود.

لوازم آرایش ضدآب: قیمتشان کمی گران‌تر از لوازم آرایش عادی است، اما در روزهای عرق‌ریزان تابستان به درد می‌خورند. برای آرایش از آنها استفاده کنید تا خیال‌تان راحت‌تر باشد.

درمان موهای وزوزی با روغن نارگیل: می‌توانید از اسپری‌های ضد فر استفاده کنید، اما ما پیشنهاد می‌کنیم که راه‌حلی بهتر و ارزان‌تر را به کار ببندید. محلولی شامل نصف روغن نارگیل و نصف روغن آواکادو درست کنید. آن را داخل آبپاش پلاستیکی بریزید و هرگاه احساس کردید جعد شدید موها از کنترل‌تان خارج شده، این مایع را به موهایتان اسپری کنید. فر شدید از بین می‌رود و لطافت جای آن را خواهدگرفت.

رفع سیاهی زیر چشم با چای سبز: در فصل تابستان استفاده از کرم را کمتر کنید، بخصوص کرمی که می‌خواهید برای زیربنای آرایش خود به کار ببرید. ما حتی راه‌حل بهتری برای رفع تیرگی دور چشم به شما پیشنهاد می‌کنیم. نیازی نیست به سراغ کرم‌ها و پمادهای گرانقیمت بروید. از این به بعد، هربار یک فنجان چای سبز نوش جان کردید، کیسه‌اش را دور نریزید و آن را روی حلقه زیر چشم‌تان قرار دهید. کافئین موجود در آن موجب انقباض عروق می‌شود و به این ترتیب، پف زیر چشم می‌خوابد و رنگی طبیعی پیدا می‌کند.

ضدآفتاب: پوست ما تحمل اشعه ماوراءبنفش را ندارد. اگر هر روز زمان زیادی را زیر آفتاب می‌گذرانید حتما از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. به توصیه پزشک‌تان توجه کنید و کرمی را به پوست‌تان بزنید که تجویز اوست. روزانه بیش از چند دقیقه بودن زیر آفتاب به پوست‌تان لطمه می‌زند و شما باید به‌طور جدی به فکر حل این مشکل باشید.

استفاده از یخ برای پوست: دلتان می‌خواهد پوستی روشن و درخشان داشته باشید؟ استفاده از یخ را به شما پیشنهاد می‌کنیم. یک قالب کوچک یخ بردارید و آن را به پوست صورت‌تان بمالید. یخ درخشش و زیبایی را به پوست‌تان هدیه می‌کند، اما استفاده مستقیم آن برای پوست می‌تواند موجب ترکیدن مویرگ‌ها شود. از این رو بهتر است آن را داخل پارچه‌ای لطیف قرار دهید و به این طریق آن را به پوست‌تان بزنید. این کار کمک می‌کند در درون‌تان هم کمی احساس خنکی کنید.

محافظت از خودتان: بدن ما با گرمای شدید رابطه خوبی ندارد. پس در این فصل به فکر خودتان باشید و جسمتان را رها نکنید. حتما به میزان آبی که می‌نوشید توجه داشته باشید. نباید زمان زیادی بین نوشیدن مایعات فاصله بیفتد.با نوشیدن آب، دیگر مایعات و میوه‌های آبداری مانند هندوانه به داد جسم‌تان برسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha