سلامت نیوز:در جلسه کمیته هماهنگی مواقع اضطرار آلودگی هوای تهران به تصویب رسید. توقف فعالیت معادن شن و ماسه برای امروز و فردا / آمادگی دستگاه های امدادی و خدماتی افزایش غلظت آلاینده  ذرات معلق هوا در اثر طوفان دیشب و درخواست اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران موجب تشکیل جلسه فوری کمیته هماهنگی مواقع اضطرار آلودگی هوای تهران در محل استانداری شد.

به گزارش پایگاه  اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران محمد هادی حیدر زاده مدیر کل حفاظت محیط زیست استان  تهران با اعلام این خبر گفت : اولین جلسه کمیته هماهنگی مواقع اضطرار در سال 94 در پس طوفان دیشب ، ظهر امروز در محل استانداری تهران برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه خشکسالی و کم آبی باعث شده که در اثر کوچکترین وزش باد حجم وسیعی از گرد و غبار در هوای تهران منتشر شود اظهار داشت: با توجه به گزارش هواشناسی مبنی بر استمرار این پدیده برای امروز و فردا قطعا اتخاذ تصمیمات  برابر دستور العمل موجود و صدور اطلاعیه و هشدار های لازم برای حفظ سلامت شهروندان ضروری می باشد.

حیدر زاده همچنین ادامه داد : برابر آمار اورژانس تهران در این جلسه مراجعه بیماران ریوی نسبت به موقعیت مشابه در هفته گذشته  در روز دوشنبه 16% و بیماران قلبی 5% افزایش داشته است .

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران افزود : این جلسه مصوباتی داشت که از جمله آن به توقف فعالیت معادن شن و ماسه در محدوده شهرستانهای ملارد ، شهریار و شهر قدس برای امروز و فردا اشاره کرد.

وی گفت : همچنین مراکز بهداشتی و درمانی و امدادی برابر مصوبات جلسه برای امشب آمادگی کامل را به منظور ارائه خدمات لازم و احتمالی را به شهروندان خواهند داشت.

حیدر زاده در حاشیه این جلسه به هشدار های مربوطه اشاره کرد و تصریح کرد: از شهروندان درخواست می شود از تردد های غیر ضروری برای امروز عصر و فردا خودداری کنند. همچنین قویا به افراد دارای بیماری های قلبی و تنفسی توصیه می گردد که از تردد و فعالیت خود در دو روز آینده بکاهند.

وی افزود : همچنین پرهیز از انجام فعالیت های ورزشی در اماکن باز و عدم هرگونه فعالیت که موجب تشدید آلودگی هوا به مانند سوزاندن ضایعات می شود از دیگر توصیه های مربوطه می باشد.

حیدر زاده در پایان تصریح کرد: البته در کنار این اقدامات کوتاه مدت موضوع اجرایی پروه ترسیب کربن در کانون ها ی گرد و غبار از سوی محیط زیست با همکاری منابع طبیعی در دستور کار قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha