سه‌شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
کد خبر: 160186

مقامات هندی از مرگ بیش از 50 کودک در کمتر از دو هفته در یکی از بیمارستان‌های دولتی این کشور خبر دادند.

سلامت نیوز:مقامات هندی از مرگ بیش از 50 کودک در کمتر از دو هفته در یکی از بیمارستان‌های دولتی این کشور خبر دادند.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مقامات بیمارستانی هند با بیان اینکه بیشتر این فوتی‌ها از میان نوزادان تازه متولد شده بوده‌اند، اعلام کردند: این بیمارستان در یکی از فقیرترین مناطق این کشور قرار دارد.


بیشتر کودکانی که در روزهای گذشته در این بیمارستان هند فوت کرده‌اند بر اثر خفگی هنگام تولد که ناشی از نرسیدن اکسیژن کافی به نوزاد به هنگام به دنیا آمدن بوده، جان خود را از دست داده‌اند. همچنین تعدادی دیگر به دلیل ابتلا به یک نوع عفونت خونی که در نوزادان کمتر از 90 روز اتفاق می‌افتد، فوت کرده‌اند.
در حالی که یک تیم از مقامات درمانی هند به این بیمارستان در ایالت اوریسا اعزام شده‌اند تا علت فوت این نوزادان را بررسی کنند افزایش مرگ و میر کودکان بار دیگر وضعیت نگران‌کننده میزان سوءتغذیه و مرگ و میر کودکان در هند را یادآور ساخته است.


سالانه حدود 50 هزار مادر و یک میلیون و 300 هزار نوزاد در این کشور به هنگام تولد یا مدت کوتاهی پس از آن، جان خود را از دست می‌دهند. به گفته نخست وزیر هند، این کشور به کاهش قابل توجهی در میزان مرگ و میر مادران و نوزادان دست یافته اما این رقم همچنان بالاست.


به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، طبق اعلام وزارت سلامت هند نرخ مرگ و میر نوزادان هندی به ازای هر 1000 تولد 29 مورد است. از میان دو میلیون و 800 هزار مورد فوت نوزاد در سراسر جهان 700 هزار مورد از آنها در هند رخ می‌دهد.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha