سازمان انتقال خون اعلام کرد؛ بیش از یک میلیون و 77 هزار نفر طی 5 ماهه سال امسال به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجه کرده‌اند که از این تعداد 883 هزار و 529 نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.

سلامت نیوز:سازمان انتقال خون اعلام کرد؛ بیش از یک میلیون و 77 هزار نفر طی 5 ماهه سال امسال به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجه کرده‌اند که از این تعداد 883 هزار و 529 نفر موفق به اهدای خون شده‌اند. 


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، بر اساس اعلام سازمان انتقال خون، استان‌های هرمزگان، فارس، خراسان شمالی بیشترین میزان رشد اهدای خون را در مردادماه سال 94 را داشته‌اند.
همچنین شاخص اهدای مستمرخون در حدود 2 درصد رشد داشته و استان‌های قم، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی در این زمینه بیشترین میزان رشد اهدای مستمر را داشته اند.


اهدا کننده مستمر خون به فردی گفته می‌شود که در سال حد اقل دو بار موفق به اهدای خون می شود و شاخص اهدای خون مستمر در حال حاضر در کشور بیش از 52 درصد است.


بنا براین گزارش، طی 5 ماهه سال 94 به میزان یک میلیون و 77 هزار و 728 مورد مراجعه به مراکز انتقال خون سراسر کشور ثبت شده است که از این تعداد 883 هزار و 529 نفر موفق به اهدای خون شده اند.
همچنین از ابتدای سال تا پایان مرداد ماه 1394 به میزان یک میلیون و 535 هزار و 111 واحد خون و فرآورده های آن شامل گلبول قرمز فشرده شده ، پلاسما و پلاکت به مراکز درمانی و بیمارستانهای کشور توزیع شده است.
این گزارش می افزاید؛ شاخص اهدای خون بانوان دراستان ایلام در5 ماهه اول سال 94 به میزان 3 درصد رشد داشته است که رتبه اول رشد اهدای خون بانوان را در کشور به خود اختصاص داده است.


بر اساس اعلام سازمان انتقال خون آمار اهدای خون بانوان استان ایلام  در 5 ماهه اول سال گذشته کمی بیش از 6 درصد بود که طی سال جاری به بیش از 9 درصد رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha