سوزاندن کاه و کلش و ساقه عای برنح پس از برداشت در استانهای شمالی کشور بخصوص گیلان مشکلات سلامتی را برای شهروندان این استان بوجود آورده است.

شکایت مردم گیلانی از سوزاندن ساقه های برنج: تنفس برایمان دشوار شده است

سلامت نیوز: سوزاندن کاه و کلش و ساقه عای برنح پس از برداشت در استانهای شمالی کشور بخصوص گیلان مشکلات سلامتی را برای شهروندان این استان بوجود آورده است.

به گزارش سلامت نیوز كشاورزان پس از برداشت محصول برنج، اقدام به سوزاندن كاه و كلش در مزارع خود می كنند كه این عمل باعث تولید انواع آلاینده های خطرناك و سمی و بروز آلودگی شدید هوا و ایجاد ناراحتی و بیماری های تنفسی برای مردم می شود.

این کار در حالی انجام میشود که بسیاری از كشاورزان گمان می كنند با سوزاندن كاه و كلش، آفت های به جا مانده در ساقه گیاه برنج نظیر كرم ساقه خوار را برای زراعت سال آینده از بین می برند.

این در شرایطی است كه تحقیقات صورت گرفته در این زمینه  نه تنها ادعای كشاورزان را رد می كند  بلکه با این كار، صدمات جبران ناپذیری بر خاك مزارع، هوا، انسان و در كل محیط زیست وارد می شود.

 دانشگاه علوم پزشکی که متولی سلامت مردم است با همکاری سازمان حفاظت از محیط زیست قبل از اینکه مشکلات حادتری برای سلامت مردم منطقه پیش آید باید هر چه سریعتر نسبت به رفع این مهم اقدام کنند .

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha