راهکارهای صادقانه پزشکان در ارائه بهترین خدمات به بیماران باعث افزایش رضایت خاطر آنان و دید مثبت به جامعه پزشکی کشور خواهد شد.

سلامت نیوز:راهکارهای صادقانه پزشکان در ارائه بهترین خدمات به بیماران باعث افزایش رضایت خاطر آنان و دید مثبت به جامعه پزشکی کشور خواهد شد. 


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس؛ باقر شهنی‌زاده رئیس هیئت‌مدیره انجمن دندان‌پزشکان عمومی ایران در افتتاحیه دهمین کنگره سالانه این انجمن، گفت: هدف از برگزاری این همایش سه‌روزه آموزش دندان‌پزشکان عمومی ایران و بالا بردن کیفیت کار و تخصص آن‌ها در بحث دندانپزشکی است. یک دندان‌پزشک عمومی باید در تمامی زمینه‌های جراحی، پر کردن و کشیدن دندان و تمامی حوزه‌های تخصصی این رشته تجربه علمی و عملی کافی داشته باشد.


وی ادامه داد: اکنون در فضای پساتحریم هستیم و کشور ما در مرحله اتصال به توسعه جهانی قرار دارد، آن‌چنان‌که در مذاکرات هسته‌ای اخیر ما به‌عنوان کشوری مقتدر و مستقل بر سر میز مذاکرات نشستیم و توانستیم منافع مختلف کشور خود را در این فضای گفت‌وگو به‌دقت بیاوریم، لازم است در تمامی حوزه‌ها به همین صورت عمل کنیم و به  تبادل با مراکز علمی و صنعتی دنیا بپردازیم و از نظر فنّاوری و علمی حرفی برای گفتن داشته باشیم. اما باید در نظر داشت ما هرگز منافع کشور خود را درازای هیچ‌چیز معامله نخواهیم کرد.


در ادامه این برنامه فینا ناوی رئیس کنگره دهم نیز ضمن تأکید بر اهمیت برگزاری چنین همایش‌هایی به بیان اهداف این همایش پرداخت و گفت: نماد و شعار این کنگره بررسی راه‌های آموزش، پیشگیری و ماندگاری درمان در دندانپزشکی است.
وی افزود: اخلاق حرفه‌ای یعنی اینکه خودمان را مقید به یادگیری و به‌کارگیری درمان‌های به‌روز و پیشرفته و نوین دنیا کنیم و همچنین به دنبال این موضوع کم‌ترین هزینه‌های درمانی به بیمار تحمیل شود.


ناوی در رابطه با نوع تبلیغات مصرفی در بهداشت دهان و دندان نیز گفت: به‌طورکلی مسواک باید بر اساس بهداشت دهان و دندان و توجه به میزان سلامتی دندان انتخاب شود به‌طوری‌که افراد دارای پوسیدگی بیشتر باید مسواک‌هایی با برس های زبرتر استفاده کنند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه نبود آموزش و عوامل موضعی مهم‌ترین عامل عدم رعایت بهداشت و به وجود آمدن جرم است، گفت: از عوامل سیستمیک می‌توان به بیماری‌های مختلف مؤثر در لثه مانند افراد مبتلابه دیابت نام برد که نقش مهمی در ایجاد بیمارهای پریودنتال دارند.
وی اظهار داشت: دستورالعمل ثابت و یکسانی برای مشکلات دهان و دندان همه افراد وجود ندارد ولی متأسفانه بیماران تصور می‌کنند که برای دندان تنها مراجعه سالانه به پزشک کفایت می‌کند.


وی همچنین اظهار داشت: 52 پانل در این کنگره برگزار می‌شود که 5 پانل به تحقیقات و نوآوری اختصاص داده‌شده است.
وی ادامه داد: این راهکارهای صادقانه پزشکان در ارائه بهترین خدمات به بیماران باعث افزایش رضایت خاطر آنان و دید مثبت به جامعه پزشکی کشور خواهد شد.
دهمین کنگره سالانه انجمن دندان‌پزشکان عمومی ایران از 10 تا 13 شهریورماه در سالن همایش‌های برج میلاد در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha