یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با مدیریت درست منابع مالی، مشکلی در اجرای طرح تحول سلامت وجود نخواهد داشت.

سلامت نیوز: یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با مدیریت درست منابع مالی، مشکلی در اجرای طرح تحول سلامت وجود نخواهد داشت.

رسول خضری در در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: کاهش 7 درصدی تخصیص اعتبارات بیمه‌ها ،اجرای طرح تحول سلامت را با مشکلاتی مواجه کرده است که لازم است دولت با چاره‌اندیشی، این پول را طبق قانون پرداخت کند.

وی با بیان اینکه عدم تخصیص صدرصدی اعتبارات بیمه‌ها به بیمارستان‌ها باعث ایجاد مشکلات جدی در اجرای طرح تحول سلامت شده است، گفت: طبق اعلام سازمان بیمه سلامت ایرانیان میزان تخصیص بیمه‌ها در سال جاری 93 درصد بوده است که این بحران آفرین است.

وی توضیح داد: 70 درصد اعتبارات یعنی دو سوم اعتبارات حوزه سلامت مستقیما دست بیمه‌هاست به همین دلیل برای انجام هرکاری ناگزیر باید از کانال بیمه‌ها عبور کرد و بیمه‌ها باید همکاری لازم را داشته باشند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه باید درصد تخصیص بیمه ها صدرصد باشد، گفت: به ازای کاهش هر یک درصد از تخصیص بیمه، مشکلاتی در روند پرداخت حق‌الزحمه پزشکان و پرسنل پیراپزشکی و پرستاری ایجاد می‌شود، مشکلاتی که بیشتر متوجه بیمارستان‌های دولتی خواهد شد، بیمارستان‌هایی که 80 درصد بار بستری بیماران را می کشند.

خضری تاکید کرد: کاهش 7 درصدی تخصیص اعتبارات بیمه‌ها ،اجرای طرح تحول سلامت را با مشکلاتی مواجه کرده است که لازم است دولت با چاره‌اندیشی، این پول را طبق قانون پرداخت کند.

وی در ادامه به اعتبارات مصوب مجلس در بودجه 94 در حوزه سلامت اشاره و اظهار کرد: مجلس در مجموع، 10 هزار میلیارد تومان به بودجه حوزه سلامت در سال 94 اضافه کرده است که این مازاد بر اعتباراتی است که دولت در بودجه لحاظ کرده بود، این میزان شامل 3 هزار میلیارد تومان از محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده به سرجمع اعتبارات نظام سلامت، 4 هزار و 800 میلیارد تومان از محل اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و 2 هزار و 200 میلیارد تومان کمک دولت است، قطعا با مدیریت درست منابع مالی، مشکلی در اجرای طرح تحول سلامت نخواهد بود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان همچنین با تاکید بر لزوم یکسان‌سازی ارائه خدمات بین بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت ایرانیان گفت که مجلس با تصویب قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت درحوزه سلامت، اختصاص یک درصد از محل مالیات بر ارزش افزوده به این حوزه را دائمی کرد و در این شرایط دیگر دغدغه مربوط به ادامه روند اجرای طرح تحول سلامت برطرف شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha