معاون غذا و داروی وزارت بهداشت از درخواست برخی از كشورها از ایران برای تهیه داروی ضد ویروسی موثر بر آنفلوآنزای خوكی خبر داد و گفت:‌ با پیش بینی احتمال وقوع بحران، این دارو در كشور ذخیره شده است.

درخواست تهیه داروی موثربر آنفلوآنزای خوكی از ایران

دكتر رسول دیناروند در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تولید این داروی ضد ویروسی توسط یكی از شركت‌های دارویی ایران، اظهار كرد: این دارو علیه ویروس آنفلوآنزای H1N1 موثر است.

وی با اشاره به وجود دو داروی ضد ویروسی موثر بر آنفلوآنزای خوكی در ادامه افزود: از این دو دارو، اسلتامیویر مورد توجه سازمان بهداشت جهانی است.

معاون غذا و داروی وزیر بهداشت با اشاره به آنفلوآنزای ویروسی فصلی كه همه ساله در فصل بهار از گونه‌های جدید آن برای تهیه واكسن استفاده می‌شود، اظهار كرد: بدین ترتیب در اواخر فصل تابستان ذخیره‌های كافی واكسن تولید و توزیع آن از ابتدای فصل پاییز انجام می‌شود.

دكتر دیناروند در خصوص تولید واكسن آنفلوآنزای پرندگان و این كه زیر ساختهای لازم در دنیا فراهم شده است، افزود: در صورت اپیدمی یا پاندمی بیماری، امكان واكسیناسیون وجود دارد.

وی با بیان این كه آنفلوآنزای خوكی در مرحله پنجم (یك مرحله پیش از بروز پاندمی) است، افزود: در صورت پاندمی، امكان گسترش ویروس از كشور به كشور و به تك تك افراد وجود دارد از این رو فعالیت‌ها برای تولید واكسن علیه آنفلوآنزای خوكی آغاز شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha