چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴
کد خبر: 160234

یک متخصص پوست با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت صلاحیت هاشورکشی طبی ابرو را به درمانگاه‌های تخصصی پوست و مو واگذار کرده‌ است، نسبت به استفاده از این روش زیبایی در آرایشگاه‌ها هشدار داد.

هاشور ابرو در آرایشگاه ممنوع

سلامت نیوز:یک متخصص پوست با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت صلاحیت هاشورکشی طبی ابرو را به درمانگاه‌های تخصصی پوست و مو واگذار کرده‌ است، نسبت به استفاده از این روش زیبایی در آرایشگاه‌ها هشدار داد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،داریوش دائر در رابطه با موضوع خالکوبی، تاتو و هاشورکشی طبی ابرو اظهار داشت: تاتوی دائمی حاوی رنگ‌های شیمیایی و غیر استاندارد است، لذا استفاده از این روش‌ها جهت زیبایی برای سلامتی بدن و پوست بسیار ضرر دارد.


وی ابتلا به هپاتیت B، هپاتیت C، ایدز و زگیل را از عوارض تاتوی دائمی به دلیل احتمال استفاده از سرنگ‌های مشترک و شرایط غیراستاندارد دانست و افزود: اخیراً برخی از افراد به ویژه بانوان از روش هاشورکشی طبی جهت زیبایی ابرو استفاده می‌کنند که این مساله به نوع خود قابل توجه بوده و لازم است افراد مراقبت‌های لازم را به عمل آورند.


این متخصص پوست با تأکید بر اینکه وزارت بهداشت صلاحیت هاشورکشی طبی ابرو را به درمانگاه‌های تخصصی پوست و مو واگذار کرده‌ است، بیان داشت: افراد نباید برای این مساله به آرایشگاه‌ها مراجعه کنند چرا که این موضوع عوارض زیادی برای سلامتی پوست و بدن به همراه دارد.
دائر در رابطه با مساله خالکوبی افزود: ابتلا به ویروس زگیل به ویژه دور ابرو و محل‌های خالکوبی در کسانی که از این روش استفاده می‌کنند، بسیار زیاد است و به وفور افراد برای درمان این مساله به پزشکان متخصص مراجعه می‌کنند، در حالی که درمان و ترمیم خالکوبی بسیار پیچیده است و حتی با لیزر گاهی سبب برداشتن قسمتی از ابرو می‌شود.


وی در پایان توصیه کرد: افراد حتما به تمهیدات پزشکی در زمان استفاده از هاشورکشی طبی ابرو و سایر اقدامات جهت زیبایی پوست توجه داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha