چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹
کد خبر: 160245

پنجمین کنگره پیشگیری و درمان چاقی ایران با تمرکز بر کودکان و نوجوانان و تکیه بر ورزش و تغذیه به عنوان عوامل پیشگیری در تهران برگزار می‌شود.

سلامت نیوز:پنجمین کنگره پیشگیری و درمان چاقی ایران با تمرکز بر کودکان و نوجوانان و تکیه بر ورزش و تغذیه به عنوان عوامل پیشگیری در تهران برگزار می‌شود.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، پنجمین کنگره پیشگیری و درمان چاقی ایران توسط انجمن پیشگیری و درمان چاقی ایران با هدف کلان "تبیین جهت گیری‌های سیاستگذاری پیشگیری و کنترل چاقی کودکان" و با همکاری پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دیگر مراکز دانشگاهی و علمی کشور 25 تا 27 آذر 94 در سالن شادروان غرضی بیمارستان میلاد برگزار می‌شود.


دکتر فریدون عزیزی، رئیس کنگره با اشاره به اینکه سیر هشدار دهنده شیوع چاقی که قریب به 10 سال پیش انگیزه تاسیس انجمن پیشگیری و درمان چاقی ایران شده بود، اظهار داشت: این موضوع امروزه به صورت اپیدمی قرن در عرصه جهانی خودنمایی می‌کند.
وی افزود: بروز فزاینده این مساله در لایه‌های مختلف اجتماع و گروه‌های سنی مختلف طی دهه اخیر به گروه سنی کودکان و نوجوانان سرایت کرده؛ به نحوی که زنگ خطر برای توقف این پدیده به جهت پیشگیری از عواقب زمین‌گیر کننده آن در نسل آتی توسط سازمان بهداشت جهانی به صدا درآمده است.
عزیزی خاطرنشان کرد: نتایج پژوهش‌های علمی در سطح جهانی موید این حقیقت تلخ است که با افزایش میزان کودکان مبتلا به چاقی و اضافه وزن، شاهد بروز بیش از پیش وقوع بیماری های غیرواگیر در دهه های پایین‌تر عمر طی سالیان آینده خواهیم بود که این امر علاوه بر اینکه سلامتی فرزندان امروز ما را با مخاطره مواجه می‌سازد، بلکه نشاط بهره‌وری، اقتصاد درمان و نهایتاً اقتصاد کلان جوامع را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.


رییس کنگره یادآور شد: در این کنگره، مساله چاقی کودکان به عنوان محوریت کنگره قرار گرفته تا با بهره‌مندی و جلب مشارکت سایر دستگاه‌های ذیربط در این امر، بتوانیم سنگ بنای اولیه تدوین سند ملی پیشگیری از چاقی را مستقر سازیم تا گامی موثر در جهت سلامت آینده‌سازان ایران اسلامی و توسعه پایدار آن برداریم.


علوم پایه، اپیدمیولوژی، تغذیه، فعالیت بدنی، جنبه های رفتاری - روانی، چاقی در کودکان و نوجوانان، عوامل موثر بر چاقی کودکان پیش از بارداری و حاملگی، عوامل موثر بر چاقی کودکان در دوران بارداری، چاقی در کودکان پیش از مدرسه، چاقی در نوجوانان، پیامدهای چاقی کودکان در بیماری‌های غیرواگیر در طول زندگی، عوامل اجتماعی روانی در ایجاد چاقی کودکان، پیشگیری از چاقی، دارو درمانی در چاقی، درمان‌های جراحی چاقی، عوارض چاقی، چاقی و جنبه‌های اجتماعی، چاقی، تبلیغات و رسانه‌های عمومی، چاقی و کیفیت زندگی، چاقی و ارتقای سلامت، چاقی؛ سیاستگذاری و مداخلات، پیامدهای اقتصادی چاقی، آینده‌نگاری و سناریوی ملی آینده چاقی و عوارض آن در کشور و ... از جمله محورهای پنجمین کنگره پیشگیری و درمان چاقی ایران است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha