به دنبال دستور و مهلت دو هفته‌ای وزیر بهداشت جهت ارتقاء اورژانس‌های بزرگ و پر ازدحام در تهران، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور اقدامات انجام شده در این زمینه را برشمرد و در عین حال جزییات تحول در فضای اورژانس‌های بیمارستانی کشور را تشریح کرد.

سلامت نیوز:به دنبال دستور و مهلت دو هفته‌ای وزیر بهداشت جهت ارتقاء اورژانس‌های بزرگ و پر ازدحام در تهران، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور اقدامات انجام شده در این زمینه را برشمرد و در عین حال جزییات تحول در فضای اورژانس‌های بیمارستانی کشور را تشریح کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر امین صابری‌نیا درباره اقدامات انجام شده در راستای مهلت دو هفته‌ای وزیر بهداشت جهت ساماندهی اورژانس‌های بزرگ و پر ازدحام بیمارستان‌های تهران، گفت: اقداماتی که در پی این دستور انجام شد در زمینه نیروی انسانی و تجهیزات صورت گرفت.


690 نیروی جدید به اورژانس‌های پر ازدحام تهران می‌آیندوی افزود: کل نیروهایی که اورژانس‌های بزرگ و پر ازدحام بیمارستان‌های تهران در بخش‌های پرستاری، خدماتی و اداری مثل منشی، نگهبان و... نیاز داشتند، 690 نفر بود که خوشبختانه این تعداد ثبت‌نام کردند و به صورت شرکتی جذب می‌شوند.
تامین 80 درصد تجهیزات موردنیاز اورژانس‌های پایتختصابری‌نیا اقدام انجام شده در زمینه تجهیزات مورد نیاز این اورژانس‌ها را تشریح کرد و گفت: در حال حاضر 80 درصد تجهیزات مورد نیاز این اورژانس‌ها مانند دستگاه الکتروشوک و... تامین شده و در اختیار بیمارستان‌ها قرار گرفته است.


وی درباره افزایش تخت‌ها در این اورژانس‌ها نیز اظهار کرد: در زمینه افزایش تخت و ساخت اورژانس که قبلا برنامه‌هایی داشتیم، در حال حاضر در مرحله استانداردسازی نقشه‌ها هستیم و بناست بعد از اینکه نقشه‌ها تایید شد، نسبت به افزایش ساختارهای اورژانس اقدام شود.
اعلام جزییات تحول در اورژانسرئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور در ادامه با اشاره به گفته‌های اخیر وزیر بهداشت مبنی بر تحول جدی در اورژانس‌ها و گسترش فضای اورژانس‌ها، گفت: نزدیک به 122 اورژانس کشور که نسبت مراجعات به داخل این اورژانس‌ها از فضای فیزیکی آنها بیشتر بود، مورد ارزیابی قرار گرفتند و پس از انجام کارهای کارشناسی آن، هزینه لازم برای توسعه آنها مشخص شد.


صابری‌نیا با بیان اینکه در حال حاضر در حال طراحی نقشه‌های استاندارد این مراکز هستیم، ادامه داد: بعد از اینکه نقشه‌ها تصویب شوند، اقدام به توسعه این مراکز اورژانس می‌کنیم. هزینه این طرح بالای 250 میلیارد تومان است که اکنون این هزینه تامین شده و پس از تایید نقشه‌ها، اجرای این توسعه‌ها آغاز می‌شود.
وی تاکید کرد که این کار در 122 اورژانس کشور که بیشتر مراکز تروما هستند، انجام می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha