مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، از افزایش ۶۰ درصدی نظارت فنی از کارخانجات مواد غذایی و آشامیدنی در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ درجه خبر داد.

سلامت نیوز: مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، از افزایش ۶۰ درصدی نظارت فنی از کارخانجات مواد غذایی و آشامیدنی در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ درجه خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر هدایت حسینی در دوازدهمین همایش معاونین و مدیران غذا، گفت: درجه بندی کارخانه های تولید کننده مواد غذایی در دستور کار جدی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو است.


وی افزود: شفاف سازی، به روز آوری و یکسان سازی ضوابط دستور العمل های تولید مواد غذایی و بهداشتی در راستای حمایت از تولید داخل و اقتصاد مقاومتی است.
حسینی همچنین از توسعه فعالیت های فنی و علمی کمیسیون ماده ۱۲ قانون در حوزه مواد غذایی و راه اندازی حوزه آرایشی و بهداشتی خبر داد و گفت: لزوم استعلام از این کمیسیون در مورد مواد غذایی، آشامیدنی که برای اولین بار تولید می شود و با افزودنی های خوراکی و یا آرایشی و بهداشتی جدید بیبش از گذشته احساس می شود.


وی تصریح کرد: در راستای فعالیت و سیاست های سلامت محور غذا و دارو میزان شفافیت تغییرات مقدار اسیدهای چرب ترانس در روغن مصرف خانوار در ۱۰ سال اخیر از ۲۵ به ۲ درصد کاهش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha