رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ارزش کالاهای قاچاق در حوزه غذا و داروی کشور حدود 10 میلیارد دلار است.

سلامت نیوز: رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ارزش کالاهای قاچاق در حوزه غذا و داروی کشور حدود 10 میلیارد دلار است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا رسول دیناروند روز چهارشنبه در دوازدهمین نشست مدیران نظارت بر مواد غذایی آرایشی و بهداشتی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور در کرمانشاه اظهار کرد: 55 درصد از اقلام حوزه دارو و غذا در داخل کشور تولید می شود و بقیه یا از واردات است یا قاچاق که لزوم هوشیاری ما را در برابر قاچاقچیان نشان می دهد.

وی گفت: قاچاق، در حوزه سلامت کمترین میزان، در حوزه بهداشت و سلامت مربوط به دارو و بیشترین میزان قاچاق در بخش لوازم و مواد آرایشی و بهداشتی است. معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با بیان اینکه ارزش بازار غذا در ایران افزون بر 40 میلیارد دلار برآورد می شود افزود: این حوزه گسترده می طلبد که مدیران نظارت بر مواد غذایی، دارو، مواد آرایشی و بهداشتی نظارت جامع تری داشته باشند.

وی اظهار کرد: بخش عمده قاچاق در حوزه غذا، دارو و مواد آرایشی و بهداشتی از بازارچه های مرزی وارد کشور می شود و بخشی دیگر هم با اعمال تقلب در گمرک یا از راه دریا وارد کشور می شود که در هر صورت لازم است نسبت به این مجراها مراقب باشیم.دیناروند گفت: شبکه توزیع اقلام قاچاق درست مانند شبکه رسمی و موثر کشور عمل می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha