شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۶
کد خبر: 16030

رشت - دبیر اجرایی کنگره سراسری کودک ، دندانپزشک و سلامت دهان که امروز در رشت خاتمه یافت گفت :هر کودک ایرانی دو دندان پوسیده در دهان دارد.

دکتر"معصومعه اسکندری" متخصص دندانپزشکی کودکان ، استاد یار و مدیر گروه بخش اطفال دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا یاد آور شد : میزان پوسیدگی دندان های شیری اطفال به تناسب میزان فلوراید محلول در آب آشامیدنی استانهای مختلف کشور متغیر است .
وی گفت : در استان گیلان برغم توجه بیشتر والدین به بهداشت دهان و دندان کودکان این نرم 2/5 دندان به ازای هر طفل است در حالیکه در استانهای جنوبی کشور به دلیل برخورداری آب اشامیدنی از فلوراید بیشتر این نرم کمتر است .
وی افزود : لزوم توجه بیشتر خانواده ها به بهداشت دهان و دندان اطفال در کشور محسوس است زیرا سلامت دهان و دندان علاوه بر تاثیر مستقیم بر زیبایی افراد بر سلامت سایر ارگانهای بدن نیز موثر است.
دکتر اسکندری هدف از برگزاری این همایش را آشنایی بیشتر دندانپزشکان به علوم جدید دندانپزشکی کودکان ، ایجاد تعامل بیشتر بین رشته های پزشکی اطفال و دندانپزشکی و ارتقای سطح علمی شرکت کنندگان عنوان کرد .
وی گفت در این همتیش دو روزه یکصد مقاله علمی به صورت پوستر و سخنرانی ارائه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha