رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: طبق آمار پزشک قانونی در چهار ماه نخست سال 192 نفر بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند.

سلامت نیوز: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: طبق آمار پزشک قانونی در چهار ماه نخست سال 192 نفر بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، سردار سید تیمور حسینی در نشست امروز خبری خود با اصحاب رسانه  گفت: همه مدیران مجموعه پلیس راهنمایی و رانندگی با حضور در مدارس حوزه عملیاتی خود در آغاز سال تحصیلی در کنار دست‌اندرکاران مدارس خواهند بود.
وی افزود: این تعامل و حضور پلیس تا پایان سال تحصیلی برای ارتقای فرهنگ ترافیکی دانش‌آموزان امروز و رانندگان و پدران و مادران آینده تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد.


کاهش ورود اتومبیل‌های غیرمجاز به محدوده زوج و فرد
وی افزود: دوربین‌های منطقه‌های زوج و فرد فعال است و تنها خودروهایی می‌توانند در این مناطق تردد کنند که دارای مجوز هستند.خودروهای غیرمجاز 20 هزار تومان جریمه خواهند شد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران افزود: در ابتدای نصب دوربین‌ کنترلی در محدوده زوج و فرد بیش از 200 هزار ورود غیرمجاز به این مناطق داشتیم که امروز به زیر 50 هزار خودرو در روز رسیده است و امیدواریم این روند سیر نزولی داشته باشد.
مجاز بودن ورود سرویس مدارس به مناطق زوج و فرد
حسینی درباره ورود سرویس‌های مدارس به مناطق زوج و فرد گفت: ورود سرویس مدارس در صبح‌ها و در ساعات پایانی مدارس به مناطق زوج و فرد امکان‌پذیر است برای این موضوع بازه زمانی

در نظر گرفته شده تا دانش‌آموزان دچار مشکل نشوند اما ورود این خودروها بدون مجوزهای لازم و داشتن آرم طرح ترافیک به مناطق طرح ممنوع است.


مرگ 192 نفر در چهار ماه نخست سال بر اثر تصادف
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تاکید کرد: طبق آمار پزشک قانونی در چهار ماه ابتدایی سال 192 نفر  بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند این آمار نسبت مشابه سال گذشته 13 نفر معادل 6 درصد کاهش داشته است. تلاش ما بر این است که این رقم را کاهش دهیم.
وی افزود: از این آمار 56 نفر  معادل 29 درصد را موتورسواران 21 نفر را خودروسوار و 91 نفر را عابر پیاده تشکیل می‌دهد که در این میان عابران سهم 47 درصدی را به خود اختصاص داده‌اند.
سردار حسینی افزود: طبق آمار اعلام شده 167 نفر از کشته‌شدگان مرد و 25 نفر زن بوده‌اند. همچنین طی 5 سال متوالی شاهد کاهش آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات بوده‌ایم و امیدواریم همچنان این آمار کاهش داشته باشد.


ادامه برخورد با متخلفان حادثه‌ساز شبانه در شش ماهه دوم
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: برخورد با تخلفات خودروهای حادثه ساز شبانه در شش ماه دوم به قوت خود باقی خواهد ماند.
وی تاکید کرد: از ابتدای سال تا کنون برخورد با این خودروها رضایت‌مندی شهروندان را در پی داشته است از این رو  راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با همکاری پلیس انتظامی برای برخورد با تخلفات شبانه اجرا می‌کند که تا پایان سال ادامه خواهد داشت.
وی تاکید کرد: فرقی نمی‌کند این تخلفات در چه نقطه‌ای از شهر رخ بدهد برای پلیس برخورد با متخلفان تفاوتی ندارد اگر فرد یا افرادی نظم و آرامش مردم را بر هم بزند پلیس با آنها برخورد می‌کند.
وی افزود: در 4 ماهه اول سال 94 بالغ بر سه هزار دستگاه خودرو به خاطر تخلفات حادثه ساز به پارکینگ منتقل شده اند این خودروها بیش از دو تخلف حادثه ساز در کارنامه خود داشته اند.


خودروهایی که راننده بدحجاب دارند به پارکینگ منتقل می‌شوند
سردار حیسنی درباره برخورد پلیس با رانندگان بدحجاب گفت: ما به قانونی که در حال حاضر در مجلس بررسی می‌شود کاری نداریم همیشه برخورد با بدحجابی در خودروها مورد توجه پلیس راهنمایی و رانندگی بوده است تکلیف قانونی پلیس برای برخورد با رانندگان متخلف مشخص است در چنین مواردی نیز خودروی متخلف توقیف و به پارکینگ منتقل می‌شود.


وی ادامه داد: فعلاً جریمه نقدی برای این موارد تعیین نشده اما بعد از توقیف، پرونده به پلیس امنیت رفته و این افراد به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha