چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
کد خبر: 160323

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه بیمارستان‌ها موظف به همراهی بیماران در ارایه خدمات مطلوب هستند، گفت: شخصا حادثه فوت مادر سلماسی به دلیل نداشتن هزینه‌های زایمان را از رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی پیگیری خواهم کرد.

مرگ زن باردار به دلیل نداشتن هزینه زایمان

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه بیمارستان‌ها موظف به همراهی بیماران در ارایه خدمات مطلوب هستند، گفت: شخصا حادثه فوت مادر سلماسی به دلیل نداشتن هزینه‌های زایمان را از رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی پیگیری خواهم کرد.

عابد فتاحی در گفت وگو با خانه ملت، با اظهار تاسف نسبت به جان دادن زن فقیر به دلیل نداشتن هزینه‌های زایمان در بیمارستان سلماس، افزود: واقعیت آن است که اگر زایمان طبیعی برای مادر خطرساز باشد پزشک موظف به انجام عمل سزارین است چراکه ممکن است جان فرزند و مادر در خطر باشد همانطور که در این حادثه نیز مادر جان خود را از دست داد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: زمانی که بیمار هزینه زایمان سزارین را نداشته و نیازمند دریافت خدمات درمانی است بیمارستان باید با بیمار همراهی کند و این مهم تنها منوط به مراکز دولتی نیست و حتی مراکز خصوصی نیز باید برای حفظ جان مادر و فرزند به بیمار یاری برسانند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد:‌ بیمارستان موظف به همراهی با بیماران است زیرا اگر قرار باشد به دلیل مسایل مالی جان یک انسان گرفته شود این اقدام جنایت بزرگی به شمار می رود.

وی یادآور شد: با اجرای طرح سلامت سطح توقع انتظارات برای ارایه خدمات عادلانه افزایش پیدا کرده است لذا چنین حوادثی در نظام سلامت پذیرفته نیست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: شخصا حادثه فوت زن فقیر به دلیل نداشتن هزینه‌های زایمان در بیمارستان سلماس را از رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی پیگیری خواهم کرد تا علت دقیق آن مشخص شود.

در خبرها آمده است که در بیمارستانی در شهرستان سلماس از توابع استان آذربایجان غربی، یک زن باردار که به تشخیص دکتر باید با عمل جراحی فرزند خود را به دنیا می آورد به خاطر نداشتن هزینه های عمل مجبور به زایمان طبیعی شده و جان خود را از دست داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسن ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    قابل توجه مدیر عامل بانک تجارت بانک اسلامی و.....از اینجور... آقا گفته بانک اسلامی جهانی