چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
کد خبر: 160329

روش جدید استفاده از توری‌های آغشته به حشره‌کش‌ برای جلوگیری از ورود پشه‌ها به داخل فضاهای بسته با هدف مقابله با برخی از انواع این حشره، کارایی 100 درصدی دارد.

سلامت نیوز:روش جدید استفاده از توری‌های آغشته به حشره‌کش‌ برای جلوگیری از ورود پشه‌ها به داخل فضاهای بسته با هدف مقابله با برخی از انواع این حشره، کارایی 100 درصدی دارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، پوشش‌دهی الکتریسیته ساکن به این تورها اجازه می‌دهد تا حامل دوز بیشتری از حشره‌کش‌ها شوند. در آزمایش انجام شده مشخص شد این پوشش‌دهی نسبت به روش‌های معمول تعداد بیشتری از پشه‌ها را از بین می‌برد.


متخصصان هلندی معتقدند این روش می‌تواند به کنترل بیماری‌هایی همچون مالاریا کمک کند. مقاومت به حشره‌کش‌ها در پشه‌ها مشکل جدی و مهمی در بسیاری از مناطق جهان به حساب می‌آید که مالاریا در آن‌ها شیوع دارد. این باور وجود دارد حشره‌کش‌هایی که به صورت اسپری مورد استفاده قرار می‌گیرند و همچنین پشه بند که اغلب حاوی سطح پایینی از حشره کش‌ها هستند اغلب اوقات پشه‌ها را از بین نمی‌برند و حتی آنها را در برابر این ترکیب‌ها مقاوم می‌سازد.


در این مطالعه متخصصان هلندی از یک سطح دارای بار الکتریکی که برای به دام انداختن گروه‌های هوازی تولید شده استفاده کردند و آن را در معرض حشره‌کش‌ها قرار دادند. به گفته متخصصان، این الکتریسیته ساکن و مداوم باعث می‌شود سطح بالایی از حشره‌کش‌ خیلی سریع به بافت توری بچسبد و هنگام تماس پشه‌ها با این سطح در معرض مقدار کشنده‌ای از حشره‌کش قرار بگیرند.


 روش پوشش‌دهی الکتریسیته ساکن در انواع مختلفی از پشه‌ها در آفریقای جنوبی و تانزانیا انجام گرفت و نشان داد که این روش جهت از بین بردن پشه‌های بیشتری کاربرد دارد و برای مقابله با برخی انواع پشه‌ها که در برابر حشره‌کش‌ها مقاوم هستند 100 درصد موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha