چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹
کد خبر: 160348

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: ماحث اقتصادی مهم‌ترین علل قاچاق پرندگان شکاری به کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

سلامت نیوز: معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: ماحث اقتصادی مهم‌ترین علل قاچاق پرندگان شکاری به کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،سعید یوسف‌پور، در خصوص آخرین وضعیت پرندگان شكاری اظهار كرد: مباحث اقتصادی مهم‌ترین علل قاچاق پرندگان شكاری به كشورهای حاشیه خلیج فارس است؛ این پرندگان ارزش زیادی دارند و باید حفاظت شوند.

وی با بیان اینكه پرندگان شكاری از مهم‌ترین جانوران یك اكوسیستم محسوب می‌شوند، افزود: این پرندگان در رأس هرم غذایی قرار می‌گیرند، دارای ارزش زیستی بسیاری هستند و از حلقه‌های اصلی یك اكوسیستم محسوب می‌شوند.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینكه درآمدهای میلیونی پرندگان شكاری و سود سرشار از قاچاق این پرندگان، قاچاق آن‌ها را افزایش می‌دهد، ادامه داد: متاسفانه پرندگانی كه مورد سواستفاده قرار می‌گیرند یا به هر شكل ناجوانمردانه‌ای قاچاق می‌شوند به شدت در معرض خطر انقراض هستند و همین امر موجب كاهش جمعیت پرندگان شكاری در كشور شده است.

یوسف پور با بیان اینكه باید در خصوص قاچاق این پرندگان باید تدبیری اندیشه شود، افزود: استان اصفهان به لحاظ وسعت و با توجه به اینكه شهر مواصلاتی مهم كشور محسوب می‌شود، می‌تواند محلی از مبادلات باشد و قطعاً تردد قاچاقچیان نیز در این محورها صورت می‌پذیرد.

دستگیری 600 شكارچی در 5 ماهه نخست سال جاری

وی به پدیده قاچاق حیوانات در كل كشور اشاره كرد و گفت: متاسفانه شرایط ساختاری سازمان محیط زیست كل كشور به گونه‌ای است كه تعداد نیروی دراختیارش برای گسترده مناطق حفاظت شده كافی نیست و قطعا استان‌هایی مثل اصفهان هم از این نقص كشوری مستثنا نیست.

معاون محیط طبیعی اداره كل محیط زیست استان اصفهان با بیان اینكه سازمان محیط زیست باید از ظرفیت‌های برون سازمانی از جمله همیاران محیط زیست، نیروی انتظامی، پلیس راهور، قوه قضاییه و غیره استفاده كند، افزود: پیشنهاد شده تا سازمان مبارزه با قاچاق كالا و ارز پدیده قاچاق حیوانات را هم بررسی كرده و بحث قاچاق آن‌ها را پیگیری كند.

یوسف پور تصریح كرد: در پنج ماهه نخست سال جاری 600 مورد متخلف و شكارچی در اصفهان دستگیر شده‌اند، اما نكته مهم این است كه جای امیدواری وجود دارد كه آگاهی‌های مردمی نسبت به حیات وحش و محیط زیست افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha