وزیر بهداشت:نیروی کافی برای اجرای طرح تحول سلامت نداریم

سلامت نیوز:بیمه‌ها برای پرداخت بدهی‌ها به صورت قانونی اقدام نمی‌کنند و این رفتار بیمه‌ها باعث بروز مشکلاتی در اجرای طرح تحول سلامت شده است. 
حسن هاشمی، وزیر بهداشت در حاشیه همایش رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران در جمع خبرنگاران گفت: بدون تردید دنیا بخشی از موفقیت‌هایش را مدیون احترام به دانش و محققان است و همین طور محققانی که دغدغه معیشتی نداشته باشند بیشتر می‌توانند در زمینه تحقیق و پژوهش فعالیت کنند و موفق باشند.
وی ادامه داد: اگر بتوانیم بخشی از این دغدغه و نگرانی‌های پزشکان و محققان را برطرف کنیم خواهیم دید که با میل و رغبت بیشتری دلگرم‌تر از گذشته به فعالیت و ارائه خدمات خواهند پرداخت.
وزیر بهداشت در خصوص رفتار بیمه‌ها در طرح تحول سلامت، گفت: یکی از اقدامات مؤثر در موفقیت یا ناکامی این طرح رفتار بیمه‌ها است و طبق قانون بیمه‌ها موظف هستند ظرف مدت دو هفته از زمان دریافت اسناد 60 درصد از مبلغ خدماتی را که  تحویل گرفته‌اند پرداخت و مابقی را ظرف مدت سه ماه از زمان دریافت اسناد تسویه کنند.
وی ادامه داد: اگر قانون از طرف بیمه‌ها رعایت شود هیچ مشکلی در اجرای طرح تحول سلامت نخواهیم داشت اما متأسفانه این موضوع هیچگاه از طرف بیمه‌ها رعایت نشده است و تا کنون نتوانسته‌ایم در بیمارستان‌های تحت پوشش بیمه شاهد پرداخت به موقع بیمه‌ها باشیم.
هاشمی ادامه داد:‌ اکثراً پرداخت‌ها با چند ماه تأخیر انجام می‌شود که این موضوع باعث دلسردی پزشکان و ارائه‌دهندگان خدمات سلامت خواهد شد.
وی افزود: خوشبختانه در این خصوص شخص رئیس جمهور دستوری صادر کردند این مشکلات تا دو هفته آینده به صورت کلی حل شود.
هاشمی در خصوص طلب وزارتخانه از بیمه‌ها گفت: میزان این طلب بسیار زیاد است و گاهی به اندازه بودجه‌ای است که برای این وزارتخانه تعیین شده است.
وزیر بهداشت در خصوص نقاط ضعف و قوت طرح تحول سلامت گفت: نقطه قوت این طرح رضایتمندی مردم به ویژه ساکنان مناطق محروم و شهرستان‌هایی که دسترسی به خدمات پزشکی ندارند بوده است و مهمترین نقطه ضعف این طرح نارضایتی ارائه‌دهندگان خدمات سلامت است چرا که نیروی انسانی لازم برای اجرای این طرح وجود ندارد و در طول سه سال گذشته با توجه به بازنشستگی‌هایی که انجام شده هیچ نیروی جایگزین و یا جدیدی وارد سیستم سلامت نشده است که این موضوع از قبل پیش‌بینی شده بود که لازم است برای اجرای بهتر این طرح پزشکان و مسئولان همکاری بیشتری داشته باشند.
همایش رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران در محل دانشگاه ساختمان علوم پزشکی ایران در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha